Heimat - Heimat (2016)

8. Afrikistan (4:51)
  9. Pietrocitta (1:26)
  10. Wek (4:51)
avatar van E-Clect-Eddy
Fransozen die in het Duits zingen, komt minder vaak voor dan Grieken die in het Duits zingen! Daarmee is Heimat al per definitie een vreemde eend, een alternatieve act.

Folk die zijn invloeden ook uit de Wereld muziek haalt, met name Oosterse invloeden, zoals een gamelan in Dein Architekt. Het midtempo ritme wordt zo te horen bepaald door drumcomputer/sequencer en neigt naar alternatieve 80s acts, niet gelikt of overgeproduceerd eerder met een rauw rafelrandje en soms Minimal. Dit soort acts zouden het dan ook goed doen op alternatieve feesten/Gothic parties. Herinneringen aan Siouxsie (met name haar werk in The Creatures - Hai! (2003)) en Nico komen naar boven, alsmede door de stem van de zangeres ook wel NDW.

Ook een album voor wie van de alternatieve Folk van Sieben - The Old Magic (2016) houdt, van de Engelsman met de Duitse moniker.