AFI - AFI (2017)

Alternatieve titel: The Blood Album

Label: Concord

1. Dark Snow (3:17)
  2. Still a Stranger (2:49)
  3. Aurelia (2:53)
  4. Hidden Knives (2:56)
  5. Get Hurt (3:44)
  6. Above the Bridge (3:28)
  7. So Beneath You (3:19)
  8. Snow Cats (3:20)
  9. Dumb Kids (2:40)
  10. Pink Eyes (3:28)
  11. Feed from the Floor (4:09)
  12. White Offerings (2:50)
  13. She Speaks the Language (4:01)
  14. The Wind That Carries Me Away (3:38)
avatar van frolunda
Dit is mijn eerste AFI album sinds Black Sails in the Sunset uit 1999,destijds gekocht op vakantie in de Verenigde Staten om dat ze daar best populair waren,dus ik heb er een flink aantal overgeslagen.
Het eerste wat mij opvalt aan AFI (The Blood album) is dat de redelijk agressieve punkrock van toen tegenwoordig is ingeruild voor een soort van radiovriendelijk college rock met een licht alternatief randje.
Gelukkig is de songkwaliteit nog wel behoorlijk op niveau,vooral Still a stranger,Hidden knives,So Beneath You en Dumb kids zijn goede nummers die lekker weg luisteren.De rest is minder maar echt matig wordt het nooit.Wel jammer vind ik dat de heel kenmerkende zang van weleer tegenwoordig een stuk gepolijster/kleurlozer klinkt.
Zo enerverend als vroeger is het dus allemaal niet meer maar al met al is AFI (the Blood album) best een aardig album is wat ergens tussen 3 en 3,5 sterren in zweeft.