Sleepy Brown - Mr. Brown (2006)

R&B
Label: Virgin

1. I'm Soul (5:41)
  2. Margarita (4:47)

met Big Boi en Pharrell

3. Get 2 It (4:01)
  4. Dress Up (3:53)
  5. One of dem Nights (4:09)
  6. Me, My Baby, & My Cadillac (Prelude) (0:50)
  7. Me, My Baby, & My Cadillac (3:52)
  8. Come Dance with Me (3:15)
  9. Underwater Love (4:01)
  10. Till (Your Legs Start Shaking) (4:10)
  11. Sunday Morning (3:57)
  12. Oh Ho Hum (5:23)

met Joi

13. I Can't Wait (5:35)

met OutKast

avatar van JAHJAH
Deze gast bevindt zich al een aantal jaren in het mediawereldje en komt nu pas met een eigen CD. Heeft o.a. meegewerkt op Outkast producties, waar hij goed tot zijn recht kwam. Ook op deze CD vind ik dat Sleepy goed tot zijn recht komt: de nummers luisteren lekker weg, al zijn de lyrics niet denderend: al met al toch 4,5 *

Beste tracks: One of dem nights, i can't wait, dress up, come dance with me en till (your legs start shaking)

avatar van Discoverme
Voor mij is Margarita de beste funky soul track van de laatste jaren! Ik had gehoopt dat er meer van dit soort nummers op het album hadden gestaan... Helaas

maar.... Er zit wel lekkere soul in dit album...nog vaker luisteren.

A*V
Wel rlxe soul beats. Vooral margarita uiteraard. Neptunes tha best. De rest zijn ook wel redelijke kwaliteit

A*V
Ik heb het album wat vaker gehoord en er zijn wel een aantal nummers die er duidelijk uitspringen, Me, My Baby and My Cadillac, Margarita, one Of Dem Nights en Come Dance With Me. De rest lijken echt te veel oop elkaar en kunnen me verder niet meer zo boeien. Voor dit album 3.5*

Pauper
Discoverme schreef:

Ehhh, deze muziek heeft bar weinig met Soul te maken. Zijn stemgeluid wellicht, maar een Neptunes beat is alles behalve Soul/Funky.

Pauper schreef:

Ik vind dat Discoverme wel degelijk een punt heeft. Margarita is best een leuk nummer en best wel (soul) funky te noemen.

avatar van Reijersen
Erg onderhoudend album van één van de vaste Outkast medezangers. Eigen geluid, dat is wel lekker, en dat nummer met Joi is fantastisch
En vooral cool-cooler-coolest.

avatar van Dungeon
JAHJAH schreef:

Hij heeft in 1998 ook al een CD uitgebracht. Sleepy's theme.
In 1996 zat die ook in een Organized Noize project met anderen, namelijk in Society of Soul met de CD Brainchild.
Beiden ook de moeite waard.