Bob Dylan - The Best Of (1997)

Label: Columbia

1. Blowin' in the Wind (2:48)
  2. Times They Are-A-Changin', The (3:17)
  3. Don't Think Twice, It's All Right (3:40)
  4. Mr. Tambourine Man (5:29)
  5. Like a Rolling Stone (6:10)
  6. Just Like a Woman (4:56)
  7. All Along the Watchtower (2:33)
  8. Lay Lady Lay (3:20)
  9. I Shall Be Released (3:05)
  10. If Not for You (2:43)
  11. Knockin' on Heaven's Door (2:32)
  12. Forever Young (4:58)
  13. Tangled Up in Blue (5:43)
  14. Oh, Sister (4:02)
  15. Gotta Serve Somebody (5:25)
  16. Jokerman (6:17)
  17. Everything Is Broken (3:15)
  18. Shelter Form the Storm (4:18)
Father McKenzie
In 18 songs heeft men een lovenswaardige poging gedaan heel het oeuvre, het immense oeuvre van DE singer-songwrier der singer-songwriters te bundelen, wat dus nooit geheel tot ieders tevredenheid kan lukken. Ik mis zoveel, Ballad Of A Thin Man nog het meest, maar zo zal eenieder wel vanalles missen, nou ja, for what it's worth : **** voor de bij voorbaat mislukte poging en eigenlijk ***** puur voor WAT er dan wel opstaat; Grand cru classé, santé!

avatar van Thuurke
De 2e generatie Best Of CD's van Dylan (deze en Volume 2), na de eerste serie Bob Dylan's Greatest Hits Vol I, III en III, en voor The Essential Bob Dylan en het drieluik Dylan. Allemaal goed en allemaal goede verzamelwerken voor de beginnende Dylan fan.

avatar van Funky Bookie
Ik ben heel slecht bekend met het werk van Dylan.
Wat ik van hem ken, maken deze man een uitstekend liedjesschrijver, maar ik vind hem geen beste uitvoerder.
Dylan covers zijn vaak beter dan het origineel en dat heb ik niet vaak.