Coil - Musick to Play in the Dark Volume Two (2000)

Avant-Garde
Label: Chalice

1. Something (5:02)
  2. Tiny Golden Books (12:19)
  3. Ether (11:32)
  4. Paranoia Inlay (7:17)
  5. An Emergency (1:18)
  6. Where Are You? (7:53)
  7. Batwings (A Limnal Hymn) (11:32)
avatar van Safri
Speel het inderdaad in het pikkedonker, dan komt het het beste tot z'n recht. De laatste track Batwings is een meesterwerk en is samen met The Sea Priestess het beste wat Coil ooit gemaakt heeft.

avatar van Kos
Kos
Hoort deze titel zo groot?

avatar van titan
titan (crew)
Nee, natuurlijk niet.

avatar van Jordy
Kos schreef:

Hoort deze titel zo groot?

vroeg me ook al af wat het nut daarvan was

avatar van Safri
nee, heb ik per ongeluk gedaan. Copy paste van hun eigen website. Mag gewoon klein, net als bij volume 1. Excuses

avatar van Jordy
Corrigeer ze maar even

Verschrikkelijk nieuws dit

COIL-oprichter Jhon Balance overleden 15-11-2004
COIL-oprichter Jhon Balance is overleden. Dat meldt brainwashed.com, de officiele website van COIL's platenlabel. Afgelopen zaterdag viel Balance in dronken toestand over een leuning. Het ongeluk gebeurde bij hem thuis. Balance, wiens eigenlijk naam Geoff Rushton is, viel enkele meters naar beneden en raakte bewusteloos.

In het ziekenhuis overleed hij op 42-jarige leeftijd. Naast COIL maakte Balance soms ook deel uit van bands als Psychic TV, Current 93 en Death In June. Op de website tresholdhouse.com zal zo spoedig mogelijk een condoleanceregister worden geopend. Tot die tijd kunnen reacties en steunbetuigingen worden gestuurd naar [email protected]

Aanstaande zondag kun je tussen 21 en 24 uur in X-Rated luisteren naar een special rond Jhon Balance. Je hoort veel materiaal van COIL, waaronder enkele zeer zeldzame en nooit eerder uitgezonden opnames.

X-Rated wordt uitgezonden op Kink FM

avatar van VanDeGriend
Een enkele beluistering lijkt onvoldoende om dit album te kunnen beoordelen dus heb me er aan een paar gewaagd de afgelopen tijd. Daar waar Volume 1 met "extraverte" soundscapes overdondert en imponeert, kruipt Volume 2 een stuk subtieler en eigenlijk ook moeizamer voort. Vooralsnog ligt mijn voorkeur bij Vol 1

avatar van dix
dix
deze tweede is ietsje minder toegankelijk, voor Coil-begrippen.

ik vind hem beter dan deel 1 in ieder geval

Mordor
Beklemmend, duister en ontoegankelijk. Typerend voor dit album. Mij heeft het (met hulp van X rated) een iedergeval geraakt. Voor Batwings alleen al een 4,5*. Bij voorkeur afspelen in het schijnsel van kaarslicht.

avatar van MJ_DA_MAN
Deze sla ik denk ik over .

Deze vandaag binnen gekregen.
Voor 5 Euro kunnen kopen.
Mooi album, totaal anders dan hun oudere werk.

Sietse
voor 5 euro...netjes hoor, heel netjes.

avatar van Tony
Sowieso bijna nergens te krijgen en als je 'm al vindt wordt de hoofdprijs gevraagd. Too good to be true dus Deric. Is het geen kopie? Nee, ben niet jaloers hoor...

Geniet ervan, deze is net als Volume 1 iedere euro meer dan waard!

Nee, gewoon het originele album op cd.
Via marktplaats.

avatar van henkiev
Briljante plaat, luister en huiver