2Pac - All Eyez on Me (1996)

Label: Death Row

1. Ambitionz Az a Ridah (4:39)
  2. All Bout U (4:37)

met Hussein Fatal, Nate Dogg, Dru Down, Yaki Kadafi en Snoop Doggy Dogg

3. Skandalouz (4:09)

met Nate Dogg

4. Got My Mind Made Up (5:13)

met Dat Nigga Daz, Kurupt, Redman en Method Man

5. How Do You Want It (4:47)

met K-Ci & Jojo

6. 2 of Amerikaz Most Wanted (4:07)

met Snoop Doggy Dogg

7. No More Pain (6:14)
  8. Heartz of Men (4:43)
  9. Life Goes On (5:02)
  10. Only God Can Judge Me (4:57)

met Rappin' 4-Tay

11. Tradin War Stories (5:29)

met Dramacydal, C-Bo en Storm

12. California Love [Remix] (6:25)

met Dr. Dre en Roger Troutman

13. I Ain't Mad at Cha (4:53)

met Danny Boy

14. What'z Ya Phone No (5:10)

met Danny Boy

15. Can't C Me (5:30)

met George Clinton

16. Shorty Wanna Be a Thug (3:51)
  17. Holla at Me (4:56)
  18. Wonda Why They Call U Bitch (4:19)
  19. When We Ride (5:09)

met Outlaw Immortalz

20. Thug Passion (5:08)

met Jewell, Dramacydal en Storm

21. Picture Me Rollin' (5:15)

met Danny Boy, Big Syke en C.P.O.

22. Check Out Time (4:39)

met Kurupt en Big Syke

23. Ratha Be Ya Nigga (4:14)

met Richie Rich

24. All Eyez on Me (5:08)

met Big Syke

25. Run tha Streetz (5:17)

met Michel'le, Mutah en Storm

26. Ain't Hard 2 Find (4:29)

met E-40, B-Legit, C-Bo en Richie Rich

27. Heaven Ain't Hard 2 Find (3:58)
avatar van Ralph.
Dit album heeft gewoon een heerlijke vibe. Lekker zomers, larger than life, fuck the world attitudie, without a care in the world...Gewoon heerlijk! Eerste cd is gewoon een van de beste ever, twee wat middelmatiger, maar op een goede zomerse dag met deze disc erin kan je niet anders dan 5 ***** geven.

avatar van Oortrommel
Erg vermakelijke, laagdrempelige muziek. Na zijn eerste drie albums is dit toch wel een tegenvaller voor mij, want hij gooit in één klap alles waar hij voor stond over de brug en gaat op de make-dollars-tour. Waar hij eerder samenwerkingen aanging met Treach (Naughty by Nature), Ice Cube & Ice-T of Digital Underground, is het hier vooral R&B en big shots (Method Man, Redman, Snoop Doggy Dogg, Dr. Dre).

Begrijp me niet verkeerd, dit is as good as it gets, maar ik hoor liever de rauwe, agressieve, meer persoonlijke 2Pac van Me Against the World op wat minder gelikte producties.

On a sidenote: beste verse op dit 27 tracks tellende album: Kurupt in I Got My Mind Made Up.

avatar van FelipeGutiérrez
Holla schreef:
Tuurlijk, maar ik vind de 2de helft van dit album teleurstellend eigenlijk, na zo'n keiharde 1ste helft. Er staan wel wat leuke nummers op maar die 2de CD had van mij niet gehoeven.

Maar op CD 2 staat wel Can't C Me, imo toch wel een van Pac's beste nummers.

avatar van Holla
FelipeGutiƩrrez schreef:

Maar op CD 2 staat wel Can't C Me, imo toch wel een van Pac's beste nummers.

Dat is zeker 1 van de sterkste van de 2de plaat, maar die zie ik persoonlijk niet echt als hoogtepunt op de gehele plaat. Wel 1 die op CD 1 mee had gekunnen.

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
Moet enkel nog de opvolger horen, maar voorlopig vind ik dit de beste 2Pac-plaat. Het in een zit uitluisteren is voorlopig onmogelijk en het klinkt wat 'platter' dan zijn vorige cd's, maar de sfeer die hier neergezet wordt is hard genieten. En het bevat een aantal van mijn favoriete Pac-tracks.

Zelfde score als het tekstueel en thematisch indrukwekkende Me Against the World, maar All Eyez On Me overtreft het nipt.

avatar van Kill_illuminati
Ik kan me bijna geen ander nummer bedenken dat zo'n geweldige relaxte vibe heeft als Check Out Time. Een nummer waardoor je jezelf bijna gangster gaat voelen.

avatar van Metalhead99
Ik heb nog niet veel "gangster rap" gehoord, maar ik moet zeggen dat ik dit een heel sterk album vind. Misschien wel het beste hip-hop album dat ik tot dusver gehoord heb.
De teksten zijn sterk, de instrumentatie klinkt vaak erg lekker en vol, hier zit een mooie productie achter. Door de vele rappers die meedoen nog redelijk wat (vocale) variatie en de toevoeging van achtergrondzangeressen kan ik ook waarderen.
Relaxt, hier en daar scherp en een betere verheerlijking van het gangsterleven heb je bijna niet.
Voor nu 4*, maar misschien nog wat hoger als ik hem vaker beluisterd heb.

avatar van equalsthree
Method Man's verse op Got My Mind Made up!!!!

"Play a game of Russian Roulette and have a blast"

Deze blijft ook goed hoor. Jeetje. Erg veel goede tracks heeft dit album. 20 jaar oud alweer. De tijd vliegt voorbij. Een van de lekkerste hiphop platen ooit zekers qua producties. Het is allemaal zo gelikt. Van beide cd's is toevallig het laatste nummer de minste. Welke nummers worden nou gezien als fillers op dit album? Heb dat nooit echt begrepen.

avatar van makaveli2
Dat vind ik ook zeer moeilijk te bepalen bij deze plaat, als er al fillers op staan. Dat blijft natuurlijk heel persoonlijk. Kijk voor de grap eens wat de favorieten zijn van de stemmers.

De singles schieten er hooguit een beetje bovenuit, maar als je het mij vraagt levert echt elke track wel een bijdrage aan het geheel.

Fillers? No way!

avatar van Ernie
Wrm een andere versie van California Love?

teleurstelling

avatar van royals
Het ontgaat me altijd een beetje hoe dubbel de meeste rappers zijn. Ook 2 Pac klonk in het ene nummer als een vrouwenliefhebber die voor hun opkomt, maar in het volgende nummer is hij weer so sexsistisch als de pest. Nooit een beetje een constante visie over hoe hij dacht. Maar altijd een soort meervoudige personelijkheid. De beats en hooks zijn wel lekker. Maar de platte teksten en goedkope verheerlijking van thugism, sexisme, alchohol en drank passen niet bij zo'n intelligente gevoelige kunstenaar. Ik luister liever naar de instrumentals. Het ging daarom ook allemaal mis toen hij bij Death Row tekende. Hij werd opgehitsts door Suge en startte de East-West oorlog, de rest is geschiedenis...

avatar van Kos
Kos

Kos schreef:
Er is niemand zo dubbel geweest als 2 Pac. Behoorlijke phony wat mij betreft.

Ja. Dat vond ik een beetje jammer aan Pac. Hij begon als een gevoelige danser bij Digital Underground. Toen maakte hij nummers als Keep Ya Head Up en Dear Mama, en dan Hit Em Up, All About U en Skandalouz. Ik wist nooit waarop hem moest vastpinnen. Bij de meeste rappers weet je wel wat je kunt krijgen. Wat was nou de echte Pac?

Ernie schreef:
Wrm een andere versie van California Love?

teleurstelling

California Love Remix > California Love Single Version

"All Eyez on Me is a celebration of life" ~ Tupac Shakur

avatar van Ernie
Dead_Presidents schreef:

California Love Remix > California Love Single Version

Ik vind het nummer zeker niet slecht maar het is wel jammer dat ze mensen eerst een andere versie leren kennen die wereldberoemd word en dan op het album plots een remix plaatsen, omgekeerd kan ook. Dan moeten ze beide versies maar op het album zetten als bonustrack ofzo

Zie ook Ice Cube ( Check yo self) , Das EFX (Real HipHop) , Smif N Wessun (Sound Bwoy Bureill & Wreckonize)

Ernie schreef:

2Pac kon niet de originele versie van California Love op zijn album zetten omdat die op de nooit uitgebrachte The Chronic ll op moest maar het is wel een bonustrack op de UK version van All Eyez On Me

Lees dit voor meer informatie: California Love - Wikipedia - en.m.wikipedia.org
Lees het stukje "original version" dan weet je wat ik bedoel

avatar van Dead_Presidents
All Eyez on Me de vierde studioalbum van rapper Tupac Shakur.
Over de eerste CD heb ik niets over te klagen maar over de tweede wel.
track 17 t/m 23 vind ik wat minder vergeleken met de rest van de album. Ik wil niet zeggen dat het slechte nummers zijn, TOTAAL niet maar gewoon wat minder. Vanaf track 24 is alles prima.

Dit zijn mijn favo's
All Eyez On Me

Als Track 17 t/m 23 niet er op waren zou dit album een dikke 5 krijgen

Dead_Presidents schreef:

"All Eyez on Me is a celebration of life" ~ Tupac Shakur

Misschien was dat zijn leven, maar niet de mijne

royals schreef:

Dat komt omdat 2Pac een complex persoon was. Zijn leven vormde hem tot wie hij werd vlak voor z'n dood. Ieder mens heeft contradictie in zich. Kijk eens voor leuk naar het interview van 2Pac dat hij 17 jaar is. Mindblowing intelligent persoon.

Tupac interview at 17 years old, 1988. - YouTube - m.youtube.com Er moet veel gebeurd zijn in je leven om zo te eindigen als 2Pac

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Off-topic berichten verwjderd.

Kos schreef:
Er is niemand zo dubbel geweest als 2 Pac. Behoorlijke phony wat mij betreft.

jij bent er vast zo een die denkt dat ze met bitches en ho's alle vrouwen bedoelen dan ben je geen haar beter dan de gemiddelde blanke amerikaan.
En ieder mens is dubbel, jij ook, dat maakt je een mens

avatar van Kos
Kos
Ehm. ok..

royals schreef:

waar heb je het in hemelsnaam over? 2Pac begon de East-West oorlog? Doe a.u.b. eerst wat onderzoek voor je zulke aannames plaatst.

avatar van Holla
Der Untergang schreef:

Opmerkelijk toch dat niemand daar eerder over is begonnen

avatar van Der Untergang
Het was vooral een grote mediahype, het is nooit zo geweest dat 2 pac uit de gevangenis kwam en maar een oorlog begon, dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Het feit dat hij vermoord werd kwam hoogstwaarschijnlijk niet eens voort uit die 'beef'.

avatar van iggy
Waar kwam dat dan wel uit voort ?

avatar van Rudi1984
De film All Eyez on Me impliceert wel dat het opzetten van 'zijn' Death Row East in het verkeerde keelgat schoot bij de echte wijzen uit het oosten. Dat volgens mij meer dan zijn steek naar Biggie m.b.t. Faith Evans.

iggy schreef:
Waar kwam dat dan wel uit voort ?

Het in elkaar slaan van een gangmember, maar de waarheid zal waarschijnlijk nooit boven water komen, de meeste mensen die erbij betrokken waren zijn ook allang dood.

De wereld gist nog steeds naar de waarheid over 2Pacs moord, maar in vooral Compton vlak na de moord was alles al duidelijk. Er ontstond een bendeoorlog tussen Mob Piru en de Southside Compton Crips.
Kijk eens het interview met BG Knocc Out bij VladTV. Hij was beste vriend van Baby Lane. Hij verteld veel maar kan niet alles zeggen omdat het dan snitchen is. Zeer interessant interview.