Bruce Hornsby - Spirit Trail (1998)

Pop / Jazz
Label: RCA

1. King of the Hill (6:19)
  2. Resting Place (4:45)
  3. Preacher in the Ring, Pt. 1 (5:02)
  4. Preacher in the Ring, Pt. 2 (4:46)
  5. Song C (2:47)
  6. Sad Moon (6:33)
  7. Pete & Manny (3:15)
  8. Fortunate Son (4:15)
  9. Sneaking Up on Boo Radley (5:15)
  10. Great Divide (5:01)
  11. Line in the Dust (4:42)
  12. See the Same Way (5:36)
  13. Shadow Hand (4:16)
  14. Sunlight Moon (4:20)
  15. Listen to the Silence (4:34)
  16. Funhouse (4:22)
  17. Sunflower Cat (Same Dour Cat) [Down with That] (3:55)
  18. Song D (2:02)
  19. Swan Song (4:56)
  20. Variations on Swan Song & Song D (3:53)
avatar van Marty
Jammer dat hier alleen de 1cd versie genoemd wordt, de 2cd is zeker zo volledig. Voor mij is dit de beste BH-plaat. Heel veel jazz, maar het jeukt nergens. Wel voor piano-liefhebbers.

Slechts 1 bericht hoe is het mogelijk! Dit is zonder meer het meesterwerk van Bruce Hornsby. Ook ik heb een 2 cd versie. Het album staat tjokvol met geweldige popsongs , gelardeerd met de typische hard aangeslagen piano sound van Hornsby, prachtige muzikale muziek, gemaakt al jaren voordat bands als Keane hiermee kwamen aanzetten. Fortunate son is een popklassieker, maar werkelijk elke song is het beluisteren meer dan waard. Exceptioneel goed, deze plaat verdient een breed publiek! 5 sterren