Al Green - Explores Your Mind (1974)

Soul
Label: Hi

1. Sha-la-la (Make Me Happy) (3:01)
  2. Take Me to the River (3:44)
  3. God Blessed Our Love (3:56)
  4. The City (3:24)
  5. One Nite Stand (2:25)
  6. I'm Hooked on You (3:21)
  7. Stay with Me Forever (3:14)
  8. Hangin' On (4:20)
  9. School Days (3:11)
avatar van Reijersen
Bijzonder aardig album van deze legende. Met zijn prachtige stem weet hij zonder moeite je aandacht erbij te houden. Vooral nummer 2 is voor mij een hoogtepunt.

MentalTheo58
Voor mij het beste album van een van de allergrootsten uit de soul. Stuk voor stuk prachtige nummers met natuurlijk als hoogtepunt "Hangin' on"!!!

BobbieMarley
Deze lp ooit voor fl 4,90 uit de uitverkoopbakken gevist! . Geniaal album. Het enige minpuntje is dat ie zo kort duurt. btw dit is niet de originele hoes.

Nu wel.

avatar van Madjack71
Sha-la-la (make me happy)....zekers en vast. De stem en muziek van Al Green weet altijd wel een glimlach hier of daar op mijn gezicht te toveren. Of een gospel van de bovenste plank bij God Blessed Our Love...heel mooi. Of het zijn 'beste' is, dat zou zo maar eens kunnen...ik heb her en der nog het e.e.a. uit zijn oeuvre te gaan....maar das dan ook geen straf heh.

Madjack71 schreef:

En wat te denken van Hangin' on en Take me to the river (ooit gecoverd door Talking Heads)
Maar je hebt gelijk, hij heeft nog veel meer mooie albums gemaakt.

avatar van Madjack71
Klopt, ook die nummers behoren tot het mooiste wat dit Explores Your Mind te bieden heeft.

Dardan
De eerste drie nummers van dit album behoren tot het beste uit Green's repertoire; "God Blessed Our Love" behoort tot de meest onderschatte nummers van Al Green. Enkel "The City" en "One Night Stand" zijn minder sterke nummers.

avatar van Ducoz
Take me To the river is ook erg goed. Maar Al Green wordt op dit album, en de voorgaande natuurlijk ook wel, een beetje te zwoel en soft. Dat vind ik ergens wel jammer, geen fijne grooves meer als op bijvoorbeeld 'Gets Next to You'.

avatar van Lura
Ducoz schreef:

Kom op, op jouw leeftijd, Duco, hou je op zijn tijd toch wel van een beetje zwoel.