Sasha - Xpander (1999)

3. Belfunk (11:08)
  4. Rabbitweed (10:23)
  5. Baja (12:33)
Geweldige EP van Sasha!

Eens, echt een klassieker in dit genre!

avatar van RogerV
Een tijdloze tranceplaat inderdaad. Sasha maakt niet vaak iets maar als hij iets maakt is het goed.

avatar van omarvdv
Toen ik rond de 11 was, speelde ik het playstation spellete WipeOut 3. Een futuristische race spel met zwevende straaljager auto's op de gaafste tracks met allerlei wapens om de tegenstander uit te schakelen. Fantastisch, zeker toen...

Op de een of andere manier herinnerde ik me de leuke muziek daarvan en ging op onderzoek uit. Blijkbaar had Sasha voor het spel een verzamelalbum (Various - Wipeout 3, die met tracks van underworld en the chemical brothers overigens helemaal niet mis is) gemaakt. Ik kwam zo op Xpander terecht.. wow, wat een track. Het paste ook perfect bij het gevoel dat je kreeg van het spel. Hulde!

avatar van omarvdv
overigens lijkt Sasha geïnspireerd door zijn maatje Spooky met diens nummer Little Bullet Part One..

avatar van RogerV
En niet geheel ontoevallig is Spooky ook sterk betrokken geweest bij de totstandkoming van deze plaat

avatar van omarvdv
de plaat is dus in principe een remix.. ah ja