Ebi - Zen (1994)

9. Hi (7:38)
  10. Kai (9:01)
  11. San (6:54)
avatar van John Doe
Blijft een mooi album. Heeft na 3 jaar nog geen stemmen gekregen hier dus maar een berichtje. Heel mooie acid techno vanuit een ambient benadering is dit. De producer is Susumu Yokota die hierna nog veel ambient albums is gaan maken. Zen is voornamelijk vervaardigt met een 303 (voor de acid synths) en 606 (voor de drums). Deze worden op geheel eigen wijze gebruikt. Af en toe komen er ook prachtige ambient synths binnenwaaien. Wie van oude Ritchie Hawtin houdt dient dit eens te luisteren, want dit is de rustigere ondergesneeuwde broer die amper minder is. Ook voor wie op zoek is naar een oncommercieel chillout album een goede tip.

avatar van trebremmit
Ja mooi dit, goed geproduceerde downtempo acid. Ik las ergens dat alles van Ebi dit jaar opnieuw uitgegeven gaat worden.

avatar van John Doe
ik zie wel dat eep EP met oud materiaal is uitgebracht vorig jaar met drie tracks van Zen (en één van Ten):
Space Teddy EP