Ebi - Zen (1994)

9. Hi (7:38)
  10. Kai (9:01)
  11. San (6:54)
avatar van John Doe
Blijft een mooi album. Heeft na 3 jaar nog geen stemmen gekregen hier dus maar een berichtje. Heel mooie acid techno vanuit een ambient benadering is dit. De producer is Susumu Yokota die hierna nog veel ambient albums is gaan maken. Zen is voornamelijk vervaardigt met een 303 (voor de acid synths) en 606 (voor de drums). Deze worden op geheel eigen wijze gebruikt. Af en toe komen er ook prachtige ambient synths binnenwaaien. Wie van oude Ritchie Hawtin houdt dient dit eens te luisteren, want dit is de rustigere ondergesneeuwde broer die amper minder is. Ook voor wie op zoek is naar een oncommercieel chillout album een goede tip.

avatar van trebremmit
Ja mooi dit, goed geproduceerde downtempo acid. Ik las ergens dat alles van Ebi dit jaar opnieuw uitgegeven gaat worden.

avatar van John Doe
ik zie wel dat eep EP met oud materiaal is uitgebracht vorig jaar met drie tracks van Zen (en één van Ten):
Space Teddy EP

avatar van Gyzzz
Waanzinnig goede plaat inderdaad. Super smaakvolle en rijke acid ambienttechno.

avatar van Gyzzz
Hier zouden wel meer mensen naar mogen luisteren. 5 stemmen voor misschien wel de mooiste acid full length die er bestaat en een duidelijk hoogtepunt in het oeuvre van Susumu Yokota is toch wel wat weinig!

avatar van trebremmit
Mee eens! Inmiddels zes stemmen.

avatar van Noere
Wow zeer goed spul inderdaad, hopelijk wordt het echt nog eens opnieuw uitgebracht..

avatar van trebremmit
Dat wordt gezegd op discogs, maar zonder bron, dus voorlopig zal dat wel niet gebeuren.