Ice Cube - Lethal Injection (1993)

Label: Priority

1. The Shot (Intro) (0:54)
  2. Really Doe (4:28)
  3. Ghetto Bird (3:51)
  4. You Know How We Do It (3:52)
  5. Cave Bitch (4:17)
  6. Bop Gun (One Nation) (11:05)

met George Clinton

7. What Can I Do? (4:50)
  8. Lil Ass Gee (4:04)
  9. Make It Ruff, Make It Smooth (4:23)

met K-Dee

10. Down for Whatever (4:39)
  11. Enemy (4:50)
  12. When I Get to Heaven (5:00)
avatar van Jordy
...en hier ging het fout met Ice Cube. Vooral Bob Gun is pijnlijk. Paar aardige tracks (de eerste 3/4) redden het nog een beetje.

ben ook vanaf dit album ongeveer wel afgehaakt

Marcel²
Op dit album werd het geluid wat meer onderkoeld en soms wat mellow. Overigens niet slecht, maar het werd toch hier wel iets minder. Cube blijft goed, maar zijn top jaren waren voorbij.

eazyfan
eigenlijk vond ik deze best goed,snap niet waarom zo negatief doet,ik luister nog liever deze dan Laugh Now,Cry Later!!

avatar van thomzi50
Toch een beetje ondergewaardeerd. De originaliteit is ver te zoeken, maar er zit toch wel wat leuks op en Cube blifjt een prima mc. 3*

CaliLove
Die beat van Ghetto Bird is dope en verslavend!!!

EPMD
CaliLove schreef:
Die beat van Ghetto Bird is dope en verslavend!!!

ja echt wel... die is echt goed... ik weet niet waarom jullie dit album niet goed vinden... ik vind het een echt chill album... het is natuurlijk niet de Ice Cube zoals bij N.W.A. maarja.. en bop gun is een geweldig party-nummer

Raekwon the chef
Bop Gun vind ik niet zoveel aan, maar Ghetto Bird is een lekker westcoast nummer.
Dat nummer hoor je ook in Menace II Society, die zal iedereen hier wel kennen.

avatar van Ilyasse15
"You Know How We Do It" verreweg het beste nummer. Ergg goed nummer

SSS
Jordy schreef:

Tja, als je vier albums uitbrengt en een EP en ook nog 2 albums met Da Lench Mob in de periode 1990-1994... dan is het maar goed dat het pas bij zijn 4de album fout ging en niet bij zijn 1ste of 2de.

Volgens Wikipedia zijn er trouwens bonustracks;

What Can I Do? (Westside Remix)
What Can I Do? (Eastside Remix)
You Know How We Do It (Remix)
Lil' Ass Gee (Eerie Gumbo Remix)

avatar van Shelter
Ik ken alleen Ghetto Bird van dit album dus ik kan niet stemmen.
Maar dat nummer vind ik best vet, niet super hoogstaand of zo...maar luistert lekker weg. Ik begrijp de rest is niet echt de kwaliteit van dat nummer?

avatar van principal2000
Heb dit album een hele tijd op cassettebandje gehad. Al mijn bandjes heb ik een paar jaar geleden weg gedaan. Alle Cube albums van voor deze, heb ik inmiddels op cd. Bij deze vind ik dat niet zo nodig, hoewel ik toendertijd hem ook niet bar slecht vond.

X-man
Shelter schreef:
Ik ken alleen Ghetto Bird van dit album dus ik kan niet stemmen.

Jawel hoor, het is allemaal in die trend. Vind Ghetto Bird trouwens niet het beste nummer van de cd, tracks als 'You Know How We Do It', 'What Can I Do?' en 'Enemy' zijn nóg beter.

avatar van thgryda
Echt wel een goed album vond ik destijds met als uitschieters you know how we do it en ghetto bird. Allebei super classics en dan nog enemy, what can i do, when i get to heaven en nog een aantal best aardige tracks

avatar van Timmie
Ghetto bird is wel geniaal, you know how we do it ook lekkere G-funk synth.

avatar van -marco-
Ghetto bird is gebruikt bij de openings-scene uit menace to society! Als ik die film had gezien, moest ik altijd direct die track draaien...

avatar van Timmie
Ik heb het hele album maar is geluisterd en ik vind het gewoon wel een lekkere plaat. Niet erg origineel soms hoor je echt gewoon letterlijk een P-funk track. Voor nu 3,5 misschien wel 4

avatar van MAS
MAS
Dit album is wat minder maar heel slecht vind ik het toch niet. Wel een stuk minder interessant dan de albums die hij hiervoor uitbracht.

avatar van KILLERBEE99
Prima album, met eigenlijk alleen maar prima nummers.

avatar van jemo3der
Prima album, maar jammer dat hier de bonus tracks niet staan vermeld. Een paar van mijn favoriete nummers zitten daar namelijk bij, zoals de Eastcoast remix van What Can I do bijvoorbeeld...

avatar van andnino
Was dit Ice Cubes poging Dre te verslaan op zijn eigen grond? De beats klinken bijna allemaal als (niet heel goede) imitaties van The Chronic. Dit is duidelijk niet Cubes sterke punt, ik hoor hem in ieder geval veel liever op de snellere en meer funky beats van de vorige twee albums.

Metgezel
Ik begrijp de negatievere ratings t.o.v bijvoorbeeld The Predator niet helemaal. De eerste 7 tracks zijn gewoon uitstekend materiaal, met name 'Really Doe'. Het haalt niet het niveau van zijn magnum opus, Death Certificate, maar is zeker sterker dan wat critici en kennelijk musicmeter ook doen vermoeden.