Ash - Free All Angels (2001)

Label: Infectious

1. Walking Barefoot (4:12)
  2. Shining Light (5:08)
  3. Burn Baby Burn (3:28)
  4. Candy (4:51)
  5. Cherry Bomb (3:16)
  6. Submission (3:32)
  7. Someday (4:31)
  8. Pacific Palisades (1:56)
  9. Shark (3:18)
  10. Sometimes (4:03)
  11. Nicole (3:26)
  12. There's a Star (4:19)
  13. World Domination (2:37)
  14. 13th Floor * (3:03)
  15. No Place to Hide * (3:34)
  16. Coasting * (3:33)
avatar van titan
titan (crew)
Na de tegenvaller Nu-clear sounds doet Ash gelukkig weer gewoon waar ze goed in zijn: lekker pittige en onstuimige popsongs met gouden melodieen. 4*

titan schreef:

Precies en daar moeten ze zich ook gewoon aan houden, maar blijkbaar vinden de heren en dame dat na ieder poppy-album een bak herrie over de luisteraars moet worden uitgestort. Geen idee waarom ?!

Burn baby burn en shining light vind ik twee top nummers.

De nieuwe plaat schijnt inderdaad ook weer een bak herrie te zijn. Desondanks was mijn krant er wel positief over. Ze noemden zelfs het M-woord (*), wat me wel een beetje deed huiveren.

(*) Metal.

avatar van titan
titan (crew)
Ik vind het wel meevallen met die nieuwe plaat. Het is toch meer Ash dan alle bands (zoals Nirvana en Foo fighters) waarmee ze nu vergeleken worden. Het is meer stevige gitaarpop (steviger dan we van Ash gewend zijn) dan metal vind ik.

avatar van otherfool
Het enthousiasme is wel weer terug, maar na een sterk begin staan er teveel, tja, matige nummers op. En da's jammer, want 1977 vind ik een klassieker van jewelste.

2,5 sterren.

avatar van Tekh
Door deze cd ben ik een van de grootste fans geworden van deze band en heb ondertussen meer dan 100 cd's ervan en al aardig wat concertjes ervan bezocht.gewoon geweldig album.

avatar van otherfool
Tekh schreef:

Euh... 100 cd's? Allemaal bootlegs?

avatar van Tekh
otherfool schreef:

Euh... 100 cd's? Allemaal bootlegs?

heb heel veel import cd's uit australie,duitsland,japan en veel single cd's,dvd single's.

avatar van andré
Ash heeft mij met de reguliere albums nooit helemaal kunnen overtuigen, wél met hun stuk voor stuk geweldige singles. 'Free All Angels' is een aardig album, maar is het weer nét niet voor mij. Met name als zanger Tim Wheeler op de 'softe tour' gaat valt ie door de mand: 'There's a Star' en 'Candy' (wat akelig veel weg heeft van John Travolta's 'Sandy') zijn niet best. Aan de andere kant staan er met 'Walking Barefoot', 'Burn Baby Burn' en 'Sometimes' weer een aantal 'instant-classics' op.

avatar van steven
gedeeltelijk eens met andre , maar ik vind ook de rustige nummers (candy , en vooral there's a star) vrij geniaal , dit is de beste ash plaat , zelfs beter als het debuut

avatar van Obscure Thing
heerlijke cd weer.
Ash owned alles
Wel grappig trouwens dat ik alle B-sides van ddit album de beste vind.

avatar van Carolaah
geweldig.. Een tijd geleden eindelijk eens live gezien..
Ze zijn inmiddels toch een stukje ouder geworden (goh ),
desalniettemin, geweldige show, al stond het geluid net iets
te hard waardoor genieten soms lastig was..

Maar echt heerlijk hoe ze weer alle nummers uit de oude doos toverden (nu is dit album nog niet eens zó oud)..

Overigens, vind ik dit hun beste plaat.. lekkere nummers, goed gemaakt.

avatar van royals
Shining Light, Burn Baby Burn, Sometimes, There's A Star, Cherry Bomb...wat een heerlijke melodieën tovert hij weer uit zijn hoed. Ik vind deze plaat niet beter dan 1977 omdat er ook een paar matige niemandsdalletjes op staan en dat gaat knagen aan de constante kwaliteit. Maar desondanks zijn de goede nummers erg sterk.