Arborist - Home Burial (2016)

Ierland
Country / Roots
Uitgebracht in eigen beheer

1. A Crow (2:12)
  2. Dark Stream (3:54)
  3. A Man of My Age (6:39)
  4. I Heard Him Leaving (3:52)
  5. Rules of the Burial (4:47)
  6. The Force of Her Will (3:06)
  7. Twisted Arrow (4:04)

met Kim Deal

8. Incalculable Things (3:37)
  9. The Broken Light (2:34)
  10. The Master (4:41)
  11. A Fisherman (4:14)
avatar van wexxel99
Op de valreep van 2016 knalt deze plaat mijn top 10 in. De juiste muziek voor de donkere dagen van november t/m maart. Prachtig melancholische muziek met een donker randje.
Mark McCambridge is een Noord-Ierse singer songwriter die met dit debuut één van de beste Americana albums van het jaar heeft afgeleverd.
De nummers worden prachtig aangekleed met viool, trompet en een lekker Fingerpicking gitaartje.
Raar dat een bandje als the slow how zo ontzettend aandacht geniet en dit album onderbelicht blijft.
Smog, The National en Red river dialect zijn prachtige referenties. Ik hoop nog veel van deze band te gaan horen in de toekomst.

avatar van popstranger
Heel mooi album dat ik dankzij wexxel99 zijn comment hier bij dit album heb leren kennen. Voorlopig jammer dat het maar bij 1 album blijft. Goudeerlijke Americana uit Ierland, het album zit vol met heerlijke details en ik zou ze kunnen opsommen maar ga deze vooral zelf ontdekken. Als je na de eerste 4 songs nog niet om bent mag je hem terug wegleggen maar bij mij was die kans zoals je zelf ziet nihil.

avatar van wexxel99
Popstranger morgen komt hun tweede album uit. Wederom een voltreffer. Een stuk pastoraler, maar snijdt net zo diep