Underworld and Gabriel Yared - Breaking and Entering (2006)

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Score
Label: V2

1. A Thing Happens (3:35)
  2. St. Pancras (4:23)
  3. Sad Amira (3:38)
  4. Monkey One (2:17)
  5. Not Talking (1:53)
  6. Hungerford Bridge (1:52)
  7. We Love Bea (1:53)
  8. Happy Toast (3:43)
  9. Monkey Two (4:38)
  10. Will and Amira (2:53)
  11. Primrose Hill (2:22)
  12. So-Ree (3:08)
  13. Mending Things (2:35)
  14. Broken Entered (3:27)
  15. Piano Modal (1:27)
  16. Counterpoint Hang Pulse (13:28)
Pastichio Rocker
Goed album om bij weg te dromen. Jammer dat de tracks niet echt blijven hangen, en soms is de Underworld-invloed echt minimaal. Als fan zijnde is dit een leuk hebbedingetje, maar je mist eigenlijk niks.

neo
Pastichio Rocker schreef:
en soms is de Underworld-invloed echt minimaal.

Nogal logisch indien in samenwerking met een componist als Yared. Overigens is het ook voor Yared ver van zijn soort score wat een ieder van hem gewend is.

avatar van brooklyn
neo schreef:

Nogal logisch indien in samenwerking met een componist als Yared. .

Waarom is dat zo logisch, het betreft toch een samenwerking?

neo
Omdat een band in samenwerking met een componist voor een film vaak een pak anders is. Het materiaal zwakt vaker wel dan niet af, ofwel de invloed is vaak lang niet zo optimaal.

Breaking and Entering is echter een schijn geval. Underworld stuurde eerst onuitgebracht materiaal naar Yared. Die pikte interessante dingen daaruit, waarna men over en weer dingen stuurde. Later zijn de drie bij elkaar gaan zitten en hebben alles uitgewerkt. Het kan soms best minimaal aanvoelen, maar ze schreven gewoon andere muziek als voorheen (wat het meestal verklaart bij schijn gevallen) en de score is met gemak evenveel te herleiden naar beiden.