Blackstreet - Another Level (1996)

Hip-Hop / R&B
Label: Interscope

1. Blackstreet Intro (1:14)
  2. This Is How We Roll (3:31)
  3. No Diggity (5:03)

met Dr. Dre en Queen Pen

4. Fix (4:04)
  5. Good Lovin' (4:31)
  6. Let's Stay in Love (4:15)
  7. We Gonna Take You Back / Don't Leave Me (5:17)
  8. Never Gonna Let You Go (5:00)
  9. I Wanna Be Your Man (4:05)
  10. Taja's Lude (Interlude) (0:27)
  11. My Paradise (Interlude) (2:11)
  12. Deja's Poem (0:24)
  13. Can't Buy Me Love (3:30)
  14. Blackstreet [On the Radio] (3:18)
  15. I Can't Get You (Out of My Mind) (4:50)
  16. I'll Give It to You (4:16)
  17. Happy Song (Tonite) (5:38)
  18. Motherlude (4:35)
  19. Lord Is Real (Time Will Reveal) (4:13)
avatar van BoordAppel
No Diggity, beste arrenbie nummer ooit gemaakt?

Nee, dat vind ik toch echt 'That's the Way Love Goes (één van de weinige r&b nummers die tijdloos blijven)

avatar van Reijersen
Vind dit een goede CD. De nummers blijven in je hoofd hangen zonder irritant te zijn. En hoe vaak ik No Diggity ook hoor, het zal me nooit vervelen. Jammer dat het na deze CD zo in een negatieve spiraal is gekomen met Blackstreet.

avatar van Word_Play
Ben ik het best mee eens, BoordAppel.

eazyfan
BoordAppel schreef:
No Diggity, beste arrenbie nummer ooit gemaakt?

ja tog wel

avatar van dynamo d
Zag net clip van No Diggity op t.v. Ben niet zo'n hip-hop liefhebber maar soms zitten er ook dit genre meesterwerken bij. No Diggity behoort daar zeker toe. Ik vind dit een steengoed gemaakt nummer. Hip-hop-petje af!

Haha, ik zag hem ook, toen ik dit album bij updates zag staan dacht ik meteen: 'Ik ben niet de enige die de clip weer gezien heeft' En idd hij klonk weer lekker

avatar van Madonna
"No diggity" is suberb!!! Dat blijf ik een wereldnummer vinden en dan die fantastische clip erbij. Wauw!!!!..."Curve's the words, spin's the verbs. Lovers it curves so freak what you heard" .......en dan komen die danseressen in beeld met hun coole looks and sexy moves...........het hele album staat vol met goede nummers maar over "No Diggity" raak ik niet over uitgesproken dat zit zo verdomd goed in elkaar. Love it!!!!

-4.5-

ik snap echt niet dat zoveel mensen 'No Diggity' zo'n mooi nummer vinden
ik vind het echt een slecht nummer
CRAP

avatar van psychonaatje
Nee, joh, nou net het voorbeeld van een geslaagde hip-hop/R&B crossover. Die beat van Dre is gewoon echt dik. Ik zou er graag een ander woord voor hebben (ik hou niet zo van die modewoorden), maar volgens mij zou No Diggity als voorbeeld genoemd staan als je in een encyclopedie de omschrijving van 'dikke vette beat' opzoekt, dus ik ga niet eens op zoek naar een andere omschrijving.

avatar van FunkStar
Erg goed album wat ik vroeger vaak draaide.
No Diggity, Fix, Don't Leave...ze staan er allemaal op!
Ook de Beatles Cover, Can't Buy Me Love mag er zijn!
Mijn favoriete tracks zijn de ballads Never Gonna Let You Go en My Paradise (wat me erg aan Earth Wind & Fire doet denken).

EVANSHEWSON
Fczwolle4life schreef:
ik snap echt niet dat zoveel mensen 'No Diggity' zo'n mooi nummer vinden
ik vind het echt een slecht nummer
CRAP

No diggity is natuurlijk een voltreffer van formaat!

Ik ben geen rapfan of zo, maar dat nummer spreekt ook mensen aan die normaliter niets aan rap vinden, en dàt zegt heel wat!

Ik kocht de plaat voor dat nummer en was blij verrast met heel de plaat en natuurlijk met de Beatlescover, Beatlesfanaat zijnde!

Mooi plaatje, ik geef 4 sterren ****
en niet in het minst omdat dat lekkere funky No Diggity er ook op staat VANNEIGENST !

avatar van Poeha
Zelf vind ik Fix verreweg het beste nummer hiero.
Met No Diggity zonder twijfel op nummer 2.

Behoorlijk sterk album.

Voorlopig 3,5*

Nog maar eens effies herbeluisteren.

avatar van Reijersen
Aardig sterk R&B album. Alleen die interludes halen ongelooflijk de vaart uit het album, dat is minder. De stemmen van de heren passen erg goed bij elkaar en natuurlijk zijn de bekende hits (nrs 3, 4 en 7) aanwezig. Sterk R&B album.

Rainbow
No Diggity

Verder een leuk album om zo af en toe te luisteren.
Al die interludes zijn inderdaad wel wat overbodig.

Vind No Diggity helemaal geweldig, was meteen fan. Het gaat mij nooit vervelen. Ben het eens dat ze samen een hele goede combinatie zijn. Concert van de heren in Ahoy was ook super.

RedLightCityBoy
eazyfan schreef:

ja tog wel

all my life vondt ik net iets beter

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Iedereen kent het nummer No Diggity, een overschat nummer maar op deze cd toch een van de betere nummers. Laat ik wel wezen, slecht vind ik het nummer niet maar het hoort niet bij de absolute toppers van de R&B. Je zou bijna vergeten dat Another Level ook nog andere nummers bevat.

Zoete R&B met hier en daar een lekker stukje instrumentaal. De saxofoon op This Is How We Roll bijvoorbeeld. Het nummer doet me verder weinig, met name de accapella stukken vind ik erg mager. Daarvoor is de kwaliteit van de zang toch echt wat aan de magere kant.

Oké het is toch wel een lekkere track, No Diggity. Een aantal tikkels overschat maar de productie (lekkere piano), het catchy refreintje en Dr. Dre maken het een enorme mainstream hit.

Cliché r&b van de bovenste plank dat is Another Level, maar daarnaast is het op stukken wel een lekker album dat goed weg te luisteren is. Wat staat me tegen? Voornamelijk de aanstellerige zang, om het zo maar te noemen. Uithalen die al 1000 maal eerder en 1000 maal beter zijn uitgevoerd. Daarnaast is het lyricaal ver onder de maat. Oké het is dan wel r&B, daar ben ik tot nu toe nog niet onder de indruk van de lyricale vermogens maar Blackstreet loopt voor op als het gaat om magere teksten.

Zal ik toch ook nog wat pluspunten willen noemen. Ik hoor bijvoorbeeld een emotievolle mondharmonica op We Gonna Take U Back en op dat zelfde nummer vind ik de rustige drum die onder het nummer is geplaatst een verademing. En vervolgens moet ik helemaal naar het nummer Blackstreet (On the Radio gaan) om een volgend hoogtepunt te bespeuren. Ik vind dit radiogesprek lekker klinken. Het rustige deuntje en af en toe een vocal onder het gesprek maakt het wel de moeite waard.

Toen ik deze CD voor het eerst beluisterde was ik meer onder de indruk van Blackstreet. Toen kon ik concluderen dat het toch wel een voldoende verdiende. Dat is er nu bij lange na niet meer bij. Dit is standaard r&b. Cliché van begin tot eind. Lyricaal mager en slechts af en toe een goede productie. Onnodige interludes en slechts Dr. Dre die het niveau een beetje omhoog tilt.

Blackstreet is met Backstreet alleen dan met een L.

Rhythm & Poetry schreef:

Dit is een album uit 1996, dus zoveel eerder zal het niet uitgevoerd zijn, want de laatste paar jaren is R&B pas in populariteit gestegen (helaas).

Blackstreet is met Backstreet alleen dan met een L.

Kom op zeg! Alle 4 de heren van Blackstreet hebben in hun kleine teen meer vocale kwaliteiten als de heren van Backstreet bij elkaar.

avatar van Poeha
dynamo d schreef:

Precies net als California Love van 2Pac & Dr. Dre

avatar van laxus11
No Diggity een van de beste hip hop plaaten ooit gemaakt

avatar van principal2000
Het spijt me, maar Blackstreet is verre van hiphop. Het feit dat er gerapt wordt op No Diggity, maakt het nog geen hiphop. Verder vond ik dit altijd wel een leuk r&b albumpje, maar ben nooit overgegaan tot daadwerkelijke aanschaf. Mogelijk volgt dit nog, want voor 3 euro's kun je dit album volgens mij bijna overal op de kop tikken.

avatar van vigil
Nee dan de 2021 versie van No Diggity!

avatar van pureshores
Reijersen schreef:

die interlude van My paradise is wel zeer smaakvol, zonder toeters en bellen.
Hoewel ik het debuutalbum stukken beter vind, heb ik deze wel grijsgedraaid in de 90's en ze ook live gezien in Rotterdam tijdens de toer voor dit album wat ook geweldig was, alles wat na dit album kwam was inderdaad slapjes. Riley heeft nog met 3 andere line ups geprobeerd