Andy Partridge - Fuzzy Warbles 3 (2003)

Label: Ape House

1. My Train Is Coming (2:43)
  2. Lightheaded (3:29)
  3. Goodbye Humanosaurus (3:11)
  4. Humble Daisy (3:15)
  5. You Like Me? (4:45)
  6. Great Fire (3:38)
  7. Work (3:03)
  8. Mopti Fake 1 (0:58)
  9. Collideascope (3:00)
  10. Mopti Fake 2 (1:03)
  11. When We Get to England (2:17)
  12. Train Running Slow on Soul Coal (4:18)
  13. Holly Up on Poppy (3:02)
  14. Strawberry Fields Forever (4:01)
  15. Autumn Comes Around (1:05)
  16. Child's Crusade (2:38)
  17. Little Lighthouse (5:15)
  18. This Is the End (5:05)
  19. Put It on Again (0:56)
avatar van wilbur
Fuzzy Warbles3 geeft een leuk inzicht in het rijke XTC-lab van Andy Partridge. Toch ontkom ik niet aan enkele kritische kanttekeningen.
Strawberry Fields Forever is knap nagemaakt van het origineel, maar voegt niets toe en "You like me?" is een instrumental die terecht nooit op een XTC plaat is terechtgekomen. Maar verder is dit een leuke aanvulling op mijn XTC verzameling.

Zijn dit herbewerkingen van XTC songs wilbur ?
Zit zo te zien ook solomateriaal tussen.

avatar van wilbur
Ik heb de nummers van F.W. 1 t/m 4 ergens op het www gevonden als MP 3tjes dus moet ik het zonder verdere info doen. Maar alle XTC nummers zijn anders dan de uitvoeringen die al bekend waren.
Ik vermoed dat het nummers zijn die het in deze versies net niet gehaald hebben, en andere nummers die Andy nog in zijn Lab had liggen maar toch zeker de moeite waard zijn om ze alsnog uit te brengen.

Ok. Bedankt voor de info wilbur. Leuk voor de verzameling. En Partridge heeft er meestal wel weer wat geweldigs tussen zitten.

avatar van Poles Apart
Net als de gehele "Fuzzy Warbles" reeks bevat dit album home demo's, alternatieve versies, probeersels en onuitgebracht materiaal uit de Partridge kluizen. Ik heb zelf de hele box "The Fuzzy Warbles Collector's Album" (zie hier), die ik jaren terug voor slechts 29 euro via Bol.com in nieuwstaat binnen heb weten te hengelen. Erg veel muziek, niet alles de moeite waard uiteraard, maar het blijft een wondere wereld waarin het met mate goed vertoeven is zo nu en dan. Cherry picking het devies.

Voor de ware XTC/Partridge fan een schatkamer die opengesteld wordt. En de verpakking en het artwork (+ liner notes) van die gehele box zijn fraai. Tegenwoordig kost het ding alleen wat meer.

Ik heb 'm volgens mij wel eens gezienb ij mijn platenboertje. Idd prachtig vormgegeven.
Hij was in ieder geval vrij prijzig, dus dat klopt wel.
Ga er eens over denken. Ben wel een Partridge liefhebber. Unieke songwriter en XTC behoort tot mijn favo bands......dus, kan zo maar zijn dat ik de knoop doorhak binnenkort.

Ook Poles Apart, bedankt voor je info.

avatar van freakey
Poles Apart schreef:

voor de liefhebber, tegenwoordig is de hele set in 3 heel betaalbare digipacks weer verktijgbaar:
Andy Partridge - The Fuzzy Warbles Collection Volumes 1-3 (CD) at Discogs
Andy Partridge - The Fuzzy Warbles Collection Volumes 4-6 (CD) at Discogs
Andy Partridge - The Fuzzy Warbles Collection Volumes 7-8 & Hinges (CD) at Discogs