Eminem Presents the Re-Up (2006)

Label: Shady

1. Eminem - Shady Narcotics (0:56)
  2. Eminem - We're Back (3:59)

met Obie Trice, Stat Quo, Bobby Creekwater en Ca$his

3. Obie Trice - Pistol Pistol [Remix] (2:25)
  4. Bizarre - Murder (2:10)

met Kuniva

5. Ca$his - Everything Is Shady (4:29)
  6. Eminem - The Re-Up (2:57)

met 50 Cent

7. 50 Cent - You Don't Know (4:17)

met Eminem, Ca$his en Lloyd Banks

8. Eminem - Jimmy Crack Corn (3:54)

met 50 Cent

9. Proof - Trapped (0:58)
  10. Mr. Porter - Whatever You Want (2:49)

met Swifty McVay

11. Ca$his - Talkin' All That (4:05)
  12. Stat Quo - By My Side (4:06)
  13. Obie Trice - We Ride for Shady (3:08)

met Ca$his

14. Bobby Creekwater - There He Is (4:25)
  15. Stat Quo - Tryin' Ta Win (3:52)
  16. Stat Quo - Smack That [Remix]

met Bobby Creekwater

17. Eminem - Public Enemy #1 (1:54)
  18. Stat Quo - Get Low (3:19)
  19. Eminem - Ski Mask Way [Remix] (3:04)

20. Eminem - Shake That [Remix]

met Nate Dogg, Obie Trice en Bobby Creekwater

21. Obie Trice - Cry Now [Shady Remix] (5:09)

met Kuniva, Bobby Creekwater, Ca$his en Stat Quo

22. Eminem - No Apologies (4:18)
VforVictor schreef:
Ik vind dit zeker geen slechte mixtape, ik bespeur hier toch een beetje een negatief oordeel over dit album..terwijl er redelijk wat goeie nummers opstaan als; No Apologies (de absolute topper van de cd) Pistol Pistol, Murder, There He Is, Jimmy Crack Corn, You Don't Know, Ski Mask Way, daarnaast is het album ook een goeie inzage inwat Shay op dit moment in de kast heeft en welke artiesten binnekort een album droppen, er staan een aantal vette remixes op wat nooit verkeerd is + het feit dat elk nummer wel lekker klinkt, of het goed is valt over te twiste, Shady Records heeft ook niet de minste rappers: 50 Cent (Curtis is daarentegen rotzooi) Obie Trice (Pistol vind ik verrassend goed) Bobby (nieuwe naam dikke shit) Eminem himself en de apen van G-Unit die ook nooit echt slecht zijn...Al met al een redelijk vet album kgeef em een 3,5; en een 10 voor No Apologies, geweldig nummer!

is ook niet slecht

avatar van MJ_DA_MAN
Hoe kun je dit nou een punt hoger waarderen dan MM LP ?

hmmm.... moeilijke vraag

MJ_DA_MAN schreef:
You Don't Know vind ik nou net een van de mindere nummers, er staan veel betere op deze (nog steeds) redelijke mixtape.

hier ben ik het trouwens wel mee eens

avatar van Weirdo Wizzy
Waarom zegt iedereen dat dit een mixtape is. Dit is namelijk gewoon een album.

avatar van MJ_DA_MAN
Ja, dat klopt ook wel maar origneel is het dus een mixtape. Snap sowieso niet wat je er als Em zijnde verder mee wil bereiken. Wat veranderd de plaat als je het opeens een ''gewoon'' album noemt i.p.v. een mixtape? Het enige dat dit geen mixtape maakt, is omdat Em het zo heeft gezegd. Voor de rest is dit dus écht een duidelijk voorbeeld van een mixtape.

avatar van thomzi50
MJ_DA_MAN schreef:

Inhoudelijk niks, voor de rest heel veel. Veel meer aandacht natuurlijk..

avatar van VforVictor
No Apologies blijft echt een geweldig nummer, goeie text en vette beats en sounds, een vd betere latere nummers van Em, nee, het Beste latere nummer van Eminem

[J]asper
No Apologies, We're Back, Public Enemy #1 luister ik nog weleens, de rest van het album is toch matig!

Ik blijf toch hopen dat Eminem nog eens met een goed album komt, misschien wordt het King Mathers.

2.5

avatar van MMJ
MMJ
Je mag 5 favoriete tracks selecteren, nou om eerlijk te zijn kom ik daar niet eens aan, ik vind Eminem (vooral in samenwerking met Dre) relaxed om naar te luisteren. Vandaar dat ik Pistol Pistol, The Re-Up en Jimmy Crack Corn nog wel eens op zet (niet dat daar Dre bij zit maar toch)

Voor mij dus al met al een vrij beperkt album, ik geef het ook 2,5 *

scorpion16 schreef:
is ook niet slecht

het is een mening gozer, niet iedereen zal deze mening delen.

t-h-y-$
ff voor de duidelijkheid, dit is geen mixtape, maar een officieel album

Mezelf
Zoals al gezegd door MJ en Thomzi, ze noemen het een album, het blijft een mixtape. Er worden namelijk ook oudere nummers "gerecycled" en het is eigenlijk gewoon promotiemateriaal om de artiesten op Shady Records een podium te geven om hun kwaliteiten te tonen.

Er staan een paar leuke nummers op, maar ook veel "matige" nummers die grenzen aan standaard. Ik geef het een 2 voor het handjevol leuke tracks maar ik betwijfel of het ooit hoger zou scoren..

1,5
Pure bagger als je het mij vraagt, alleen No Apologies luister ik nog wel eens, dat nummer heeft wel wat. De rest is onorigineel en kaal, heb er maar 2x naar durven luisteren en daarna de hoop op een hogere beoordeling opgegeven.

RedLightCityBoy
Erg standaard, erg saai, Shady Records saai.
Geen 1 echt nummer waar echt een orgineel refrein of verse is bedacht.
Op sommige producties is niet veel aan te merken.
Maar de rappers zijn echt slecht en doen me hier niks.
Eminem overtuigt niet meer, 50 cent ook niet, etc.
Alleen bobby Creekwater is een goede toevoeging, maar Cashis is gewoon erg slecht.

avatar van Game
Get Low is echt zo'n lekkere Dr. Dre knaller.

avatar van Boy
Boy
Game schreef:
Get Low is echt zo'n lekkere Dr. Dre knaller.

Een van zijn beste na 2000 imo

avatar van KILLERBEE99
Ik vind dit helemaal geen voorbeeld voor een mixtape want deze nummers vind ik gewoon geweldig goed en halen bij mij veel hoger dan mixtape niveau.

Het is een album, en het blijft een album... Niks mixtape...

Heb deze heel veel gedraait en doe het nog steeds, hele goede nummers: We're Back, Murder, You Don't Know, Talkin' All That, By My Side, There He Is, Get Low en No Apologies

Blijft een geweldige plaat om na te luisteren!

avatar van Motivation
Lekkere plaat, staan enkele tegenvallers op maar grotendeels is deze plaat erg goed. 3,5*

avatar van kobe bryant fan
No apologies blijft een super nummertje maar wegens de lage score ga ik deze toch niet luisteren.

avatar van KILLERBEE99
kobe bryant fan schreef:

3,11 een lage score? Dat is toch wel een oke score voor een album? Als Eminem fan zou ik dit zeker luisteren, niet alleen om Eminem zelf, maar ook om de artiesten die toen/nu bij Shady Records zitten/zaten.

Kobe ik raad je aan om deze te luisteren + de D12 albums sinds je Eminem fan bent.

PriestMaiden
You Don't Know, Jimmy Crack Corn, We're Back en de afsluiter No Apologies vind ik goede nummers, voor de rest vind ik hier niet veel aan.

avatar van patenpac
Album met wel wat leuke songs.
Hier begint mijn eerste ontmoeting met D12 ook.
Cashish presteerd hierop het beste vind ik.

avatar van Stapler
No Apologies is toch best een sterk nummer. Blijft mooi zo'n boze Em.

avatar van VforVictor
En geen van de rappers uit de aftermath stal heeft het dus gered...(behalve eminmen en 50 en dre dan)

avatar van DarkoMarco
Aardig mixtape-je of album!
Helaas zijn de meeste artiesten van shady records matig, of goed met enkele matige nummers.

We're back

Trapped
Public enemy #1
You don't know
No apologies

Bijna alle rappers van shady records hebben het niet gehaald of met hakken over de sloot.
En dit is ook begrijpelijk, kwaliteits verschil is na mijn mening vrij groot.
Die het korst bij shady records waren, waren ook echt het minste
Wat rapt Mr. Porter trouwens op een aparte manier trouwens hierop!

You don't kow is wel echt de banger van het hoor poeh

Ik weet niet of ik het album moet beoordelen met de alle remix-jes.
Als ik dit wel doe kom ik uit op een

*3.5 (zonder de remix-jes een 4.0)

avatar van Yestsida
Tof project maar het mixtape-gevoel komt iets te hard naar boven.

Met The Re-Up (titeltrack) en You Don't Know bewijzen Eminem en 50 Cent nogmaals een geweldige chemie te hebben. Met Jimmy Crack Corn laten ze ook zien dat ze jammer genoeg niet altijd toppers uitbrengen.

Andere hoogtepunten zijn de remix van Cry Now en No Apologies. Whatever You Want en Jimmy Crack Corn zijn de minst leuke nummers van deze compilatie CD. De rest is oké, maar het was volgens mij beter geweest dat dit project een gratis mixtape was... zoals eerst de bedoeling was.

avatar van Funky Bookie
Zeer acceptabel album. Ik zag iemand de producties kaal noemen. Dat vind ik juist wel prettig. Niet alle rappers zijn even sterk, maar er staat een aantal goede tracks op en weinig hele slechte.