Dave Mason - Alone Together (1970)

Label: Blue Thumb

1. Only You Know and I Know (4:07)
  2. Can't Stop Worrying, Can't Stop Loving (3:02)
  3. Waitin' on You (3:03)
  4. Shouldn't Have Took More Than You Gave (6:02)
  5. World in Changes (4:34)
  6. Sad and Deep as You (3:36)
  7. Just a Song (3:01)
  8. Look at You Look at Me (7:37)
geweldig album ...

avatar van BoyOnHeavenHill
Mooie plaat, maar niet echt héél bijzonder. Van tracks 4 en 6 staan fraaie live-uitvoeringen op Traffic live.

Geweldige plaat van het solodebuut van Dave Mason. Heerlijk pakkende nummers die destijds al overtuigend ensterk overkwamen en nog niks hebben ingeboet

avatar van Droombolus
Goeie songs maar toch een beetje te rommelig opgenomen naar mijn smaak. Van de meeste staan veel betere versies op de "live" kant van Headkeeper en Dave Mason Comes Alive

@ droombolus: bedankt voor de tip die kon ik nog niet !!

Stijn_Slayer
Niet slecht, maar ik had er toch wel meer van verwacht. Niet de meest vooruitstrevende of ambitieuze plaat. Een stap achteruit t.o.v. Traffic.

avatar van Tonio
Na een paar keer uit en weer in Traffic te zijn geweest ging Dave in 1970 eindelijk solo. Was voor iedereen het beste. Steve Winwood heeft later uitgelegd hoe dat zat: waar de overige Traffic-leden gewend waren om samen nummers te schrijven, kwam Dave de studio ingelopen met volledig uitgeschreven songs, en verwachtte hij dat de band dit noot voor noot zou spelen. Tja, dan is solo gaan de beste voortzetting voor iedereen.

Dit eerste album bevat twee (overigens prachtige) Traffic songs: de nummers 4 en 6. Ik vind het al met al een goed album, met als minpunt een wat vlakke productie.

avatar van Mssr Renard
Aangename begin 70's rockplaat met genoeg elementen uit allerlei stijlen om het boeiend te houden.

Naar mijn smaak een fijne productie, links en rechts erg gaaf gitaarspel, en goede composities. Sad and Deep as You is fenomenaal. Ik kende het van Gov't Mule en kom nu pas achter het origineel.

Het slotstuk van Look At You Look At Me is ook echt erg gaaf. Wat een zinderende solo, wat een emotie.

De stem van Mason weet me niet overal te overtuigen. Misschien moet ik er nog aan wennen.

avatar van Droombolus
Tonio schreef:

Deze plaat kwam een jaar eerder uit dan Welcome To The Canteen. Daarop staan dus, technies gesproken, 2 (overigens prachtige) Dave Mason songs ...........

avatar van Tonio
Bedankt Droombolus voor de correctie. Heb ik het jarenlang verkeerd in mijn herinnering opgeslagen .

Wel fijn dat er weer aandacht is voor deze vergeten artiest.