Millionaire - Outside the Simian Flock (2001)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Body Experience Revue (6:05)
  2. Aping Friends (3:20)
  3. Me Crazy, You Sane (4:21)
  4. Champagne (4:45)
  5. Blindfold (5:28)
  6. Come with You (4:29)
  7. She's a Doll (3:01)
  8. Petty Thug (5:16)
  9. Her Gender (Fixed) (5:04)
  10. Flame Me Up (2:40)
  11. Nothing Left (3:27)
  12. Summer Pass Me By (4:05)
avatar van Ploppesteksel
Joris de Poris is absolutely right

avatar van ariedirk
tsja 'helaas' hebben wij momenteel alleen maar talentvolle hip hop artiesten zoals: pete philly & perquisite, opgezwolle, duvel duvel, jawat en kubus.
daar kan belgie weer een puntje aan zuigen.
je moet er wel van houden, geef mij de belgische rockbandjes maar

avatar van Ploppesteksel
Ja, qua rap is Holland natuurlijk veel beter.
Belgische rappers zijn allemaal van die wannabe's die er niks van kunnen . Daarmee dat ik het altijd niets vond, maar toen ben ik Parels voor de Zwijnen toch maar eens gaan huren in de bib en die beviel me heel erg . Van Opgezwolle moet ik ook nog maar eens iets huren.

avatar van jeroen1904
Opgezwolle moet je zeker eens iets van huren, maar als Belg zijnde moet ik toch wel zeggen dat niet alle Belgische rap slecht is. Franstalige en zeer goede rap van Starflam (helaas opgedoekt), nu van Baloji en ook van Akro (beiden zijn ex-leden van Starflam). Nederlandstalig en ook zeer goed , 't hof van commerce (maar die zul je wel kennen denk ik) en vooral Castro (staat ook op musicmeter). Echt goed raps met een boodschap brengt deze man. ABN en de hele Mechelse scene was in hun beginperiode ook niet slecht.

Maar nu even over dit album van Millionaire, ik heb hun beide albums en vind deze toch iets minder dan de opvolger paradisiac, die voor mij meer rockt. Hier staan toch enkele onafgewerkte nummers/ideetjes naar mijn mening op. Wel top hier zijn champagne, me crazy you sane , come with you en vooral body experience review (ik geloof trouwens dat dit de 4 singles waren uit dit album, dus goed gekozen door Tim Vanhamel). Een 3,5 voor deze van Millionaire.

avatar van Ploppesteksel
Ja, nummers zoals Nothing Left & Blindfold zijn zeker niet hun beste nummers. Maar het blijft een topper van formaat !

Achjah, Franstalige rap .. Neeh dankje, 't Hof van Commerce heb ik Ezoa en Niet Anders van maar ik begrijp er geen snars van wat Flip Kowlier en zijn maatjes zingen . Jaloes is wel een goeie schijf
ABN & KiA vind ik niet echt schitterend ..

avatar van Joris de Poris
Wat je absoluut moet proberen is Pete Philly & Perquisite - Mindstate! echt een geniale plaat (die ik was vergeten te noemen de vorige keer)!
Jazzy HipHop, origineel en goed, en Hollands!

Met belgische Hiphop ben ik nog niet echt in aanraking geweest,
misschien dat dat al genoeg zegt, want interesse in belgische muziek heb ik genoeg;).

Millionaire ga ik ook maar eens snel wat van luisteren.
Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen na enkele lovende kritieken gelezen te hebben!
Een beoordeling volgt nog.

avatar van ariedirk
Ploppesteksel schreef:
Achjah, Franstalige rap .. Neeh dankje, 't Hof van Commerce heb ik Ezoa en Niet Anders van maar ik begrijp er geen snars van wat Flip Kowlier en zijn maatjes zingen.

Haha ja Starflam kan je idd nog beter verstaan dan 't hof

avatar van Dielie
ik ben zeer nieuwsgierig naar Tim Vanhamel zijn plaat, blijkbaar nog niet op deze site te vinden, vandaar hier dit bericht

avatar van neyonn
Wisselvallige plaat waarbij de eerste helft (tot nummer 5) echt alleen maar uit heerlijke nummers bestaat maar de tweede helft echt helemaal niks om het lijf heeft

avatar van Herr Meijer
neyonn schreef:

En eigenlijk is dat precies de juiste samenvatting!

avatar van muziekobsessie
Beste en vooral meest originele rockplaat aller aller allertijden!! het schijnt dat ze in 't voorprogramma stonden van Qotsa en Josh homme net aan 't pissen was toen die het eerste nummer hoorde van hun optreden. En hij als een debiel naar 't podium snelde en volgens hemzelf de meest originele rockband allertijde aanschouwde. In een genre waar de na-apers met legio de wereld veroveren is dit een verademing. Hup mijn top 10 in en nooit meer eruit!!!

zo dat wou ik ff kwijt(lucht op)

muziekobsessie schreef:

avatar van muziekobsessie
Haha, grappig om te zien dat dit album na 6 maanden weer weg (of is ie er nooit in geraakt?) is uit je top 10 . [/quote]

Tja tis ook zo dringen in die top, maar hij heeft er wel degelijk in gestaan hoor. En vind dit nog steeds in zijn genre het beste ooit gedaan, grenverlegend en toch catchy te gelijk is eigenlijk onmogelijk. En sterker nog deze plaat heeft mijn eigen band zwaar beinvloed mooCH Inc.

avatar van OscarWilde
Millionaire is een van de meest inventieve bands die België ooit heeft gekend, en dat wordt niet enkel in eigen land zo bekeken. Outside the Simian Flock is een inventief en uniek album, dat tegendraadse disco en onversneden stonerrock verzoent in dansbare robot rock. Opvolger Paradisiac was een stapje terug, en sindsdien is het windstil gebleven rond de band. Toch is de invloed van Outside the Simian Flock niet te onderschatten. Een absolute aanrader voor de fans van eigenwijze rock.

Millionaire – Outside the Simian Flock (2001) | Project Benno - projectbenno.wordpress.com