4 Hero - Creating Patterns (2001)

Electronic / Soul
Label: Talkin' Loud

1. Conceptions (5:39)
  2. Time (4:38)

met Ursula Rucker

3. Golden Solitude (6:55)

met Bembe Segue

4. Twothesme (6:01)
  5. Another Day (4:57)

met Jill Scott

6. Hold It Down (5:11)

met Lady Alma

7. Unique (4:43)

met Patricia Marx

8. Something Nothing (2:37)

met Lady Alma en Face

9. Ways of Thought (4:29)

met Face

10. Eight (5:40)
  11. Twelve Tribes (6:00)

met Mark Murphy

12. 2-BS-74638 (3:58)
  13. Les Fleur (4:09)

met Carina Anderson

14. The Day of the Greys (5:52)

met Terry Callier

avatar van starbright boy
Les Fleur is briljant. De rest van dit album helaas zeker niet.

avatar van T.O.
another day, hold it down en ways of thought vind ik ook zeker ok hoor.

avatar van T.O.
Waarom staat er een slash achter Talkin bij het label. In de corrigeerlijst staat hij goed

avatar van BoordAppel
Bizar, heb het nu even verbeterd.

avatar van Jester
Les Fleurs is inderdaad een prachtig nummer. Ik kende het trouwens niet, maar heb het ontdekt dankzij de Baileys reclame, en de site van Ster, waar je kunt zoeken naar de muziek die bij reclamespots hoort.

avatar van John Doe
Weer een mooi album van 4 Hero. Vooral het begin. Als het midden nadert worden de nummers iets te makkelijk uit de mouw geschud, maar nog blijft het steeds heel aardig met de trade mark prachtige drums. Les Fleur maakt het compositorische gebrek voor een groot deel goed. 4 sterren voor deze helden.

avatar van Werwolf
Les Fleurs is een schitterend nummer. Op tv kwam destijds een geanimeerde clip (ik bedoel niet die 'zero gravity bar' reclame) op tv. Ik heb al lang gezocht naar die clip op internet, maar kan hem nergens vinden. Iemand een idee???

avatar van John Doe
Ben er wel achter gekomen dat Les Fleur een cover is van Minnie Riperton.

Werwolf schreef:

Staat niet op YouTube of Google Video inderdaad, had ik laatst ook al gezocht.

T.O. schreef:

Staat niet op YouTube of Google Video inderdaad, had ik laatst ook al gezocht.

Hij staat op (eindelijk) Youtube! Blijft toch een pareltje

En nu ook hier

Haha ja klopt inderdaad! Topper

avatar van John Doe
Ik vind de rest van deze CD (zeg ik nogmaals) ook goed. Lekker rustgevend, behagelijk, bedachtzaam en met een hoop emotie. Alleen bij Golden Solitude vind ik de vocalen niet zo mooi, en het nummer erna (een soort alternatieve instrumental ervan) is iets teveel van hetzelfde. Met nummers 10 en 12 heb je soortgelijke, luchtigere nummers, die iets te saai zijn. Voor de rest, topalbum. In 2001 zeker iets dat in je top 10 mocht prijken.

avatar van YoG
YoG
Ja Les Fleur he.. !
De rest kan ik niet helemaal grijpen..

avatar van Mindshifter
Na het briljante Two Pages ook eens deze geprobeerd maar hij wil me niet grijpen, ondanks de sterke nummers. En ja, Les Fleur is briljant.

avatar van Shelter
Ik deel de mening van de meeste niet, ik vind het een oersaaie plaat.
Ik dig deze muziek echt wel, maar ik vind het weinig verheffend.

Antagoon
Ik heb zeker een andere persing. Drie sterren......

avatar van Soulistic
Lekker album van 4 Hero!
Mijn favoriete tracks zijn "Another Day" geweldig nummer met een uitstekende Jill Scott. Heb gelijk weer zin om mijn bed in te duiken bij het horen van deze track.
"Les Fleur" vind ik ook een pareltje.
Verder vind ik "The Day of the Greys" met een geweldige stem van Terry Callier ook heerlijk om te luisteren.

avatar van Aladdin
Grijs gedraaid, 2,95? Ik zal wel oud worden.

avatar van Mssr Renard
Belachelijk lage score. Deze is minder dan Two Pages maar echt niet onvoldoende.

avatar van Aladdin
Mee eens, Two Pages is echt beter. Deze gister meteen opgezet. Valt wel wat op aan te merken, maar toch zeker wel een 3,5 waard?
Moest overigens aan 4 Hero denken omdat de nieuwe van SAULT op sommige momenten de 4Hero sound aantikte.

avatar van Mssr Renard
Hmm, misschien eens Sault dan proberen. ik noemde deze stijl vroeger intelligent Drum&Bass en had wel veel platen in het genre (Goldie, Bukem, 4Hero etc.). Misschien dat het vuur weer aangewakkerd kan worden.