Christian Death - Catastrophe Ballet (1984)

Label: L'Invitation Au Suicide

1. Awake at the Wall (3:56)
  2. Sleepwalk (5:18)
  3. The Drowning (4:04)
  4. The Blue Hour (4:56)
  5. Evening Falls (3:31)
  6. Androgynous Noise Hand Permeates (1:15)
  7. Electra Decending (4:31)
  8. Cervix Couch (4:57)
  9. The Glass House (3:11)
  10. The Fleeing Somnabulist (4:22)
avatar van mayhemblik
Ik begrijp er echt geen hol van, in mijn cd speler doet hij het niet en als ik hem in de computer stop krijg ik alleen maar foto's en tekst.
BALEN!!!

avatar van Jannemanneke
nou, bij mij heeft het ook even geduurd eer ik hem op m'n pc kon rippen.
Blijkbaar toch een beetje een duivels schijfje.

Het label om p mijn cd is trouwens 'Cleopatra' ipv 'L'invitation Au Suicide' .

avatar van orbit
Grappig, aan de hand van het wave-album van de dag, deze toch maar eens gaan beluisteren. Kende CD wel van feestjes en vond het altijd mwa mwa.. Maar deze plaat beluisterd bevalt het me eigenlijk wel goed! Staan prima nummers op, zoals Sleepwalk, Drowning, Electra Decending en The Blue Hour. Ook de instrumentals tussendoor zijn goed. Het enige dat de plaat iets minder maakt, is de redelijke eentonige manier waarop veel nummers elkaar opvolgen.. doet me denken aan metal zo nu en dan. Beetje dezelfde opbouw als veel metalbands, maar dan zonder de gitaarmuren of andere cliché's uit dat genre. Maargoed, los daarvan, prima plaat. Ook goed om eens een goth-dinosaur van weleer te herontdekken.

avatar van pygmydanny
Weet iemand van jullie wie die coverfoto gemaakt heeft? Het bijhorende boekje meldt dit niet.

avatar van pygmydanny
Bedankt Sater

Het staat inderdaad vermeld. Ik dacht dat Burner de coverfoto van het boekje gemaakt had, maar daar staat dan weer de naam Sandorfi bij.

avatar van wizard
Dit album kwam op mijn 'nog luisteren'-lijstje terecht toen ik op zoek was naar jaren '80 gothic/deathrock. Toen ik aan het beluisteren van Catastrophe Ballet toekwam, was mijn interesse in die richting al weer grotendeels overgewaaid. Toch heb ik het album afgelopen week een paar keer gedraaid, zonder dat het me echt heeft weten te grijpen. Het is me wat te monotoon, en uit elk nummer druipt een somber, uitzichtloos gevoel dat me niet bevalt. Voor mijn plezier zou ik dit album niet vaak meer luisteren.
Misschien dat het kwartje later nog eens valt.