Mark Knopfler & Emmylou Harris - Real Live Roadrunning (2006)

Label: Warner Bros.

1. Right Now (4:52)
  2. Red Staggerwing (4:53)
  3. Red Dirt Girl (4:31)
  4. Done with Bonaparte (5:16)
  5. Romeo and Juliet (9:13)
  6. All That Matters (3:20)
  7. This Is Us (5:18)
  8. All the Roadrunning (5:20)
  9. Boulder to Birmingham (3:39)
  10. Speedway at Nazareth (6:59)
  11. So Far Away (4:43)
  12. Our Shangri-La (7:56)
  13. If This Is Goodbye (4:53)
  14. Why Worry (4:09)
avatar van rudiger
zeer goed live album .
afwisselend staan hier tracks op van de all the roadrunning cd , van dire straits en mark solo.
voortreffelijke uitvoering van SPEEDWAY , en I DUG UP A DIAMOND ( 1 van mijn favorieten ).
het concert gezien in de ahoy , plus deze live cd maken bijelkaar 5 sterren.

avatar van L_T_B
rudiger schreef:

En onder andere "Red Dirt Girl" van Emmylou Harris' gelijknamige album uit 2000 en "Boulder to Birmingham" dat ze samen schreef met Bill Danoff.

Overigens vreemd dat je deze plaat een 5* geeft en deze plaat een 4,5* vanwege Emmylou Harris. Maar Emmylou Harris klinkt live dan ook geweldig!

avatar van Shangri-la
L_T_B schreef:

Misschien heeft rudiger toch het licht gezien.

Father McKenzie
De formidabele countrylegende Emmylou samen met snarenwonder Knopfler, live, ja, dat geeft vonken en vuur en spetters.
Het mag ook wel eens gezegd dat Knopfler niet enkel een prima gitarist is, maar voor mij ook een erg genietbare stem heeft.
Ik geniet momenteel van dvd + cd, voor een prikje naar mijn hoofd geslingerd, deze ochtend in Hulst. (in serie 3 voor 25 €).
prachtige concert, ontzettend sfeervol, mooi gefilmd ook nog.
Zowel de cd als dvd versie zijn top!

avatar van hertog
Ontzettend goede CD net als de DVD, Jammer dat ze I dus up a Diamond van de CD af hebben gelaten. Echt en hoogtepunt net als Red dirt girl wat enorm goed gezongen is.
This is us en Speedway at Nazareth zijn dan de nummers waar de gitaar weer iets meer naar voren komt. Heerlijk dat te kleine stukje piano als This is us eindigd, had van mij langer mogen duren.

Leuke aan dit concert is dat niet alle toppers van mark knopfler worden gezongen. Dat maakt dit concert zo goed.

Voor mij een van de CD's waar met gevoel wordt gezongen.

avatar van IntoMusic
Jeetje wat een ijzersterk live-album. Weer een tijdje geleden dat ik van Knopflers muziek geniet, want de laatste albums vind ik weinig overtuigend klinken.
Heerlijk om weer Romeo & Juliet en Why worry te horen (alhoewel ik die laatste liever alleen door Mark hoor zingen). Ben geen fan van Emmylou's stem, maar op bijvoorbeeld If this is goodbye is het zeker een mooi geheel met Mark's gitaarwerk.

Voor mij een absolute verassing.

hertog schreef:
Voor mij een van de CD's waar met gevoel wordt gezongen.

Mee eens!

Schitterende "live" registratie van Mark en Emmylou. Hele goede keuze van songs bij dit hartverwarmend concert. Beiden genieten zelf ook erg van het "samen" muziek maken. All That Matters is dan ook een prachtig toepasselijk nummer. Ook is het leuk Romeo & Juliet weer eens te horen. Kortom, een heel erg sfeervol concert van deze twee.

Buitengewoon aangenaam dit . Knopfler voelt zich als een vis in het water met de Queen of Country & Western Music , Emmylou Harris aan zijn zijde .
De stemmen samen matchen mooi en muzikaal is het gewoonweg prachtig .

Sterk country /folk achtig werk en wat staat er een geweldige band te spelen . Ingetogen , swingend en de juiste klanken op het juiste moment fabriceren .

Ik ben erg verrast door Knopfler's ommezwaai . Hij zoekt het intieme sfeertje en hij speelt nog altijd voorteffelijk gitaar .
Ja en Mevrouw Harris is zoals altijd geweldig . Die engelenstem en haar voordracht .
het 3 tal Dire Straits songs passen er mooi tussen . So Far Away wordt heerlijk vertolkt , zeker met de 2e stem van Harris erbij .

Prachtig plaatje , zonder meer .

avatar van henk01
Heerlijke sfeervolle cd ! Ga ik zeker vaker draaien.

avatar van chevy93
Vandaag de DVD bekeken. Een aantal erg goede uitvoeringen, waaribj het solomateriaal er het verst uitspringt. Our Shangri-La en Speedway at Nazareth zijn erg sterk. Ook de versies van Boulder to Birmingham en Red Dirt Girl zijn uitstekend.

Waar ik minder blij mee ben, en dit heeft me echt verrast, dat de Dire Straits-nummers bijzonder matig uitgevoerd worden. Romeo & Juliet is nog wel aardig (maar ben ik sowieso niet zo'n fan van), maar So Far Away en Why Worry zijn echt niet goed. Jammer, want deze nummers komen niet vaak langs. Misschien wel om deze reden.

Ik zal eens een keer de CD gaan draaien.

Ik ben het niet met je eens dat de Dire Straits nummers matig uitgevoerd worden . Hooguit een stuk soberder en op een bepaalde manier losser , meer in de sfeer van de rest van de andere songs . Ik vind dat de begeleidingsband uitstekend speelt .
Ik heb hier persoonlijk meer mee dan de wat zakelijke uitvoeringen tijdens de laatste tour van Dire Straits . Knap vertolkte liedjes , maar wel erg volgepropt en hi-tec . Dat is misschien een kwestie van smaak , maar dit is allemaal veel intiemer en warmer vooral .

avatar van chevy93
So Far Away is zoetsappig en perfect in zijn studiovorm. De bas komt niet door, de zang is niet zo vol als op het album en ik vind de extra instrumenten weinig toevoegen.

Bij Why Worry is de zang gewoon ver ondermaats. Emmylou voegt niks toe en qua tempo zitten ze er flink naast. Nu heeft Mark nooit bekend gestaan om zijn timing, maar hier werkt het averechts.

Why Worry zou ik weer eens moeten horen , maar dat is bepaald geen favo van mij . So Far Away vind ik in samenzang met Emmylou juist erg fraai . Dat de zang niet zo vol is , lijkt mij duidelijk , dat heeft ook met studiotechnieken te maken . Zangpartijen worden doorgaans nog gedubbeld en de coirtjes zijn ook veel gelikter . Brothers In Arms is wat dat betreft , geheel in het tijdsbeeld passend , een aalgladde produktie .
Knopfler heeft in ieder geval niet geprobeerd het die kant weer op te sturen . Het mag van mij , zeker live , best wel eens niet kloppen , zolang het niet ergerlijk wordt natuurlijk .

bikkel2 schreef:
Dan ben je bij Mark aan het juiste adres. Het aantal keer dat het klopt bij hem is op één hand te tellen. Dat is dan de beginjaren erbuiten gelaten, want toen speelden ze nog erg albumgetrouwe versies.

Overigens vind ik niet dat het logisch is dat de zang niet vol is, want dat is die bij bv. Our Shangri-La wel. Het is overigens niet alleen dat. Het nummer raakt me gewoon niet. Bij het origineel vind ik dat niet erg, omdat het zo ongelofelijk lekker klinkt, maar hier is het geen van beiden. Noch technisch perfect, noch rauw.

avatar van chevy93
Vandaag weer eens de DVD uit de kast getrokken. Nog steeds eens met mijn commentaar vwb So Far Away en Why Worry (je mist toch ook wel die schitterende eindsolo).

Maar ik concentreer me liever op de betere uitvoeringen.

Our Shangri-La is geweldig. Wat een weergaloos gitaarspel op het einde.
Ook de uitvoering van de Harris-klassieker Boulder to Birmingham mag er zeker wezen.

Binnenkort eens uitproberen hoe dit klinkt op cd.

In dit geval vind ik de studioopnames, zowel van Emmylou Harris, Mark Knopfler en Dire Straits beter dan de uitvoeringen tijdens dit concert. Op zich valt er niet veel op aan te merken, alleen wanneer ik bijvoorbeeld Boulder to Birmingham op de cd Pieces of the sky beluister of deze, dan weet de studioopname mij veel meer te raken. Zelfde geldt voor vrijwel iedere song.. Het slotnummer op zowel cd als dvd is het door Mark geschreven Why worry, heel fraai gezongen door Emmylou en Mark, maar luister dan eens naar de Everly Brothers op cd/lp Born yesterday uit 1986; dat is zo verschrikkelijk mooi!

avatar van Hans Brouwer
rudiger schreef:
Het concert gezien in de ahoy...
Ik heb het optreden in Rotterdam van Mark en Emmylou helaas niet gezien. Daar heb ik met terugwerkende kracht heel veel spijt van. Maar niet getreurd, vandaag heb ik de cd/dvd registratie van dit concert besteld. Ik laat mij alsnog graag verrassen door mevrouw Harris en heer Knopfler.

avatar van Hans Brouwer
Cd/dvd registratie van het concert vandaag ontvangen. De cd inmiddels twee keer gedraaid (voordeel van verplicht thuiswerken). Ik ben enthousiast. Ik kom met een beoordeling als ik ook de dvd heb bekeken en beluisterd. "Real Live Roadrunning" is voor mij in ieder geval de pleister op een zere wond. Concert in Rotterdam Ahoy destijds helaas gemist. Nu heb ik, weliswaar enigszins laat, toch een indruk hoe het moet zijn geweest.