Fear My Thoughts - Vulcanus (2007)

Duitsland
Label: Century Media

1. Accompanied of Death (3:52)
  2. Blankness (3:46)
  3. Culture of Fear (6:44)
  4. Accelerate Or die (4:12)

met Schmier en Mike Sifringer

5. Stamp Or Credence (5:58)
  6. Survival Scars (4:17)
  7. Vulcanus (5:14)
  8. Soul Consumer (4:17)
  9. Both Blood (4:06)
  10. Gates to Nowhere (4:48)
  11. Lost in Black (4:44)
  12. Wasteland (5:04)
avatar van andnino
Sterke cd die laat zien dat Duitsland met die hele golf nieuwe bands ook nog wat anders heeft dan metalcore, als bij het luisteren van zo'n cd de namen The Arcane Order, Hatesphere en Lamb of God in je hoofd opkomen is dat toch niet slecht.
De eerste twee nummers zijn al meteen raak en de rest van het album doet daar niet voor onder, ook een beetje een progressieve touch met het titelnummer 'Vulcanus'. superdepuper xp

avatar van james_cameron
Prima duitse thrashmetal, overwegend uptempo maar hier en daar wordt er ook wat gas teruggenomen. Het ingetogen instrumentale titelnummer is een wat vreemde eend in de bijt, maar draagt wel bij aan de verscheidenheid van het geheel. De zang is, net als op eerdere albums, niet heel erg sterk en aan de eenvormige kant, maar de muziek is energiek genoeg om dat door de vingers te zien.

avatar van andnino
Ik luister dit nu nog eens en deze plaat blijft ijzersterk. Vooral de eerste vier nummers en het titelnummer zijn van grote klasse. De band is inmiddels alweer een jaar of vijf gestopt, maar dat er talent in zat is verder gebleken: drummer Lornhard drumt ook in Triptykon, gitarist Hagmann speelt in sludge-folk-band Giant Sleep en postrockband Earthlimb. Samen met Martin Fisscher en twee anderen vormen zij bovendien Pigeon Toe, dat in 2012 het zeer goed beoordeelde progmetalalbum The First Perception uitbracht. Het echt grote succes is er niet van gekomen, maar ik ben blij dat de muzikale klasse van deze heren wel het juiste publiek heeft bereikt. Fear My Thoughts was zeker voor en ten tijde van dit album toch veel progressiever dan nodig/gewenst was bij het grote metalcorepubliek.