Flying Lotus - 1983 (2006)

Hip-Hop / Electronic
Label: Plug Research

1. 1983 (5:10)
  2. São Paulo (2:08)
  3. Bad Actors (1:28)
  4. Orbit Brazil (2:40)
  5. Shifty (1:28)
  6. Babble (0:53)
  7. Pet Monster Shotglass (6:39)
  8. Hello (2:48)
  9. Untitled #7 (3:22)
  10. Unexpected Delight (3:22)

met Laura Darlington

11. 1983 [Daedelus's Odd-Dance Party Remix] (3:55)
Pauper
Ja er wordt ook nog kwalitatieve HipHop geproduceerd anno 2006, Flying Lotus is het bewijs ervan

avatar van De Snor
nouw enof heerlijke zondagse beats 4,5

avatar van frans swa
tering wat word ik hier onrustig van
beetje te gehaaste plaat wat mij betreft

avatar van T.O.
Intrigerend werkje, maar de rommeligheid overheerst helaas.

avatar van FlyLo
Niet volledig in de stijl van zijn volgende albums maar daarom nog niet slecht. Het is op momenten inderdaad nog iets te rommelig.

avatar van hiphopisntdead
Huh, ik dacht dat ik Hayzee luisterde toen ik dit voor het eerst hoorde, hier heeft hij het dus vandaan.

avatar van funkdoc
Lekker bangen bij sommige tracks. Jammer genoeg is niet alles van dit niveau. Deze plaat krijgt van mij alleen al een 3* door het aanstekelijke "1983". Had heel de plaat maar zulke beats bevat. Nu, alleszins geen draak van een plaat hoor!

avatar van Jacktherapper
1983 betekent beuken, wat lekker.. dit gaat er bij mij wel in ja !

elrayo
Ik vind dat de rommelige productie wel zijn charme heeft. Het album kabbelt verder rustig voort, met het laatste nummer als klein hoogtepuntje.

avatar van Carolaah
Strakke plaat..
De muziek gaat voor mij voorbij zonder dat ik er erg in heb.
Misschien dat als je echt enorm goed naar de plaat gaat luisteren, dat het dan wat eentonig is. Ik zet hem nu op een 3,5 - misschien nog een 4,0 maar misschien ook wel een 3,0..

Even wat meer luisterbeurten

Deewee
Bad Actors is toch wel echt bliss

avatar van Shinobi
Klinkt op zich wel aardig, maar zoals sommigen voor mij al hebben gezegd klinkt het ietwat rommelig.

3,0 Sterren.

avatar van Nakur
Vreemd, ik vind Flying Lotus nooit rommelig klinken. Tenminste, opzet is volgens mij nooit in het spel. Sommige ritmes zijn misschien nét off-beat en sommige klanken schuren nét tegen een vals randje aan. Maar dat vind ik juist zo lekker aan "1983": dat rauwe, gestoorde randje rondom prima hiphoptracks. De dreiging alsof elk moment de cd kan ontploffen.

avatar van waxs
Pauper schreef:

Toen ik 9 jaar geleden deze comment poste had ik niet kunnen verwachten dat ik bijna een decennium later nog steeds geïnspireerd zou raken door de muziek van Flying Lotus en de ontwikkeling van deze stroming. Dit album klinkt voor mij niet zozeer rommelig als wel pril. Vanaf Los Angeles is Flying Lotus aanzienlijk gegroeid in zijn productiestijl, al blijf ik van mening dat deze plaat zeer authentiek en vooruitstrevend was voor zijn tijd.