Lisa Gerrard & Pieter Bourke - The Insider (1999)

Australiƫ
Score
Label: Columbia

1. Tempest (2:50)
  2. Dawn of the Truth (1:58)
  3. Sacrifice (7:41)
  4. The Subordinate (1:16)
  5. Exile (1:39)
  6. The Silencer (1:37)
  7. Broken (2:02)
  8. Faith (3:01)
  9. I'm Alone on This (2:01)

10. LB in Montana (0:49)

met Graeme Revell

11. Palladino Montage (0:42)

met Graeme Revell

12. Gustavo Santaolalla - Iguazo (3:10)
  13. Liquid Moon (4:05)
  14. Jan Garbarek - Rites [Special Edit for the Film] (5:33)
  15. Massive Attack - Safe from Harm [Perfecto Mix] (8:11)
  16. Meltdown (5:40)
neo
Prachtige score van Pieter Bourke en Lisa Gerrard. ''Tempest en ''Sacrifice'' zijn van hun album ''Duality'' afkomstig en nu voor deze film weer gebruikt. De rest van hun score is getypeerd door elektronische geluiden en Gerrard's goddelijke stem, samen goed voor emotionele momenten. Graeme Revell componeerde additional music die voor de verandering eens wel op een officiele uitgaven staat. Dan blijven over wat andere tracks. ''Rites'' van Garbarek is bijzonder sfeervol en rustig, allemaal dankzij een mooie mix van elektronische muziek en het gebruik van een saxophone. Massive Attack volstaat ook prima op de cd. Gerrard en Bourke werkte voor een andere filmscore later weer samen (Ali).
Al te samen een prachtig geheel! 5 sterren

moviefreak#1
Sacrifice is absoluut een prachtig nummer. In de film ook trouwens, beste soundtrack die ik ken (ja idd zelfs beter als Pulp Fiction !)

avatar van RWL
RWL
Fantastische soundtrack die dan ook niet voor niets voor de temp score van de fantastische film The Final Cut gebruikt werd .

neo
Welke track was dat ook alweer? Dacht Sacrifice...

avatar van RWL
RWL
Nope, Tempest dus.
Bij DE achtervolgingsscene.

avatar van dynamo d
Zeker niet slecht, maar ook zeker geen hoogvlieger naar mijn smaak. Sacrifice is mooi en dat geldt ook voor Iguazu van Santaollala, dat ook op Babel staat. Verder is Safe from Harm lekker in het gehoor liggend. Maar over het algemeen raakt het werk van Lisa Gerrard en Pieter Bourke mij op deze score niet zo. Ik mis de diepgang en lijkt soms op een flauw aftreksel van Dead Can Dance.

Arbeidsdeskundige
Dit is een huiveringwekkende score bij een beklemmende film.