Navarone - Oscillation (2017)

Label: Rodeostar

1. Snake (5:00)
  2. Lonely Nights (3:07)
  3. Showtime (2:13)
  4. Free Together (6:02)
  5. Soon I'll Be Home (3:01)
  6. Shadow (5:16)
  7. Step by Step (3:35)
  8. Chrome (3:40)
  9. Unmistakably Everything (4:35)
  10. Days of Yore (7:22)
  11. Don't Belong (3:53)
MartijnDigitaal
Mijn allereerste reactie op MusicMeter. Het leek me leuk om deze te plaatsen bij de release van dit geweldige nieuwe album van Navarone. Toevallig ook mijn eerste concert van dit jaar en het eerste album dat ik dit jaar aanschaf.

Ik ben liefhebber van Navarone sinds de release van het vorige album, Vim and Vigor. Met zowel A Darker Shade of White en Vim and Vigor plaatste Navarone zich al tussen de top van de Nederlandse (hard)rock scene. Met Oscillation bevestigen ze deze plek alleen nog maar meer. Wat een geweldige plaat!

Ze bedienen zich opnieuw van een onweerstaanbare mix tussen de jaren 70 Led Zeppelin sound en de grunge/rock van bands als Pearl Jam en Soundgarden. Op deze plaat lijken ze echter ook beïnvloed door een bevriende band uit het eigen Nijmegen. Vooral in het heerlijke stuiterende Lonely Nights is de invloed van De Staat duidelijk hoorbaar.

Vooral live is deze band een absolute aanrader. Afgelopen vrijdag was ik bij de album release in Doornroosje en het is een genot om deze band live te zien spelen. Ik hoop dat dit album ze de verdiende doorbraak geeft en ze binnenkort de grote festivals en podia plat spelen!

Inderdaad een heerlijk album.Met Days of yore als uitschieter.

avatar van JVT
JVT
Ik heb ondertussen een paar nummers gehoord en dat klinkt veelbelovend. Ik ga me maar eens aan het album wagen. Hopelijk word dit de eerste top rock plaat van het jaar.

avatar van ElroHirtje
MartijnDigitaal schreef:

Lonely nights is wel heel erg. Mag geen plagiaat heten, maar... Pff. Wel lekker hoekig nummer, rifje hangt direct.

Rest verteert makkelijk, maar ook snel. Alsof je honger met een kroket weg-eet en na twee uur toch ff écht wil eten.

avatar van Sake
Wel weer een fijn album, maar het luistert me wel net iets te makkelijk weg. Ik hoopte dat Navarone zich met dit album ook iets meer zouden vastbijten in één eigen stijl. Het mag gezegd worden dat ze vele stijlen uitstekend beheersen, maar dit gaat naar mijn mening wel ten koste van de samenhang van het album. Die samenhang vond ik in Vim en Vigor al een stuk beter dan hun debuut, maar helaas zetten ze die lijn hier niet door.

Navarone toont hier desalniettemin wel weer dat ze in staat zijn boeiende platen te produceren met een flinke portie instrumentale en vocale kunde. Met name broeierige nummers als Days of Yore en Shadow zijn toch wel weer heel erg intens en getuigen toch wel dat ze in staat zijn meer te produceren dan hap-slik-weg-nummertjes zoals die vroeg op deze plaat voorkomen.

Een wereldplaat van eigen bodem met een zanger die de sterren van de hemel.

avatar van viking1
Naar aanleiding van city rock afgelopen zaterdag in Leeuwarden.
Dit album aangeschaft. Navarone kon ik niet, maar op YouTube opgezocht ivb het city rock festival, me alvast een beetje voor te bereiden op wat zou komen.
En deze band een aangename verrassing. Live waren ze erg goed, maar nu op wit vinyl deze studio plaat ook erg goed. Erg goede kwaliteit plaat en opnames! Knalt nu uit mijn magnat speakers .
De eerste en enige plaat die ik van hun heb en ken. Maar wil hier zeker meer van horen / kopen.
Samen met dewolff, the grand east toch wel de huidige top van de Nederlandse rock!!
Waar ik veel platen en cd's van dewolff en ook het debuut vinyl van the grand east in mijn bezit heb, nu ook deze voor mij aangename nieuwe ontdekking!
Waar dewolff en the grand east hun inspiratie halen uit bands als the doors, cream, led zeppelin. hoor ik in navarone wat marillion en ook led zeppelin wat meer prog / rock.
Bij dewolff en the grand east duidelijk meer 60/70 psychedelische blues / rock.
Maar alle drie bands hebben een eigen identiteit en alle drie een geweldige live uitstraling. Must to see bands!!!
Navarone een aangename verrassing voor mij met dit prachtige album.

avatar van El Stepperiño
Vanavond live te zien in thuisstad Nijmegen op de vierdaagse! Naar aanleiding daarvan deze maar weer eens de revue laten passeren, genieten hoor! Zin in vanavond!