Navarone - Oscillation (2017)

Label: Rodeostar

1. Snake (5:00)
  2. Lonely Nights (3:07)
  3. Showtime (2:13)
  4. Free Together (6:02)
  5. Soon I'll Be Home (3:01)
  6. Shadow (5:16)
  7. Step by Step (3:35)
  8. Chrome (3:40)
  9. Unmistakably Everything (4:35)
  10. Days of Yore (7:22)
  11. Don't Belong (3:53)
avatar van Sake
Wel weer een fijn album, maar het luistert me wel net iets te makkelijk weg. Ik hoopte dat Navarone zich met dit album ook iets meer zouden vastbijten in één eigen stijl. Het mag gezegd worden dat ze vele stijlen uitstekend beheersen, maar dit gaat naar mijn mening wel ten koste van de samenhang van het album. Die samenhang vond ik in Vim en Vigor al een stuk beter dan hun debuut, maar helaas zetten ze die lijn hier niet door.

Navarone toont hier desalniettemin wel weer dat ze in staat zijn boeiende platen te produceren met een flinke portie instrumentale en vocale kunde. Met name broeierige nummers als Days of Yore en Shadow zijn toch wel weer heel erg intens en getuigen toch wel dat ze in staat zijn meer te produceren dan hap-slik-weg-nummertjes zoals die vroeg op deze plaat voorkomen.

avatar van OzzyLoud
laat ik maar meteen zeggen dat het 3e album hun beste werk tot nu toe is!
Alle tracks (toch weer 1 uitzondering...Step By Step) zijn klasse composities. Dat begint met het opzwepende Snake gevolgd door het aanstekelijke Lonely Nights. Tot grote hoogte komt Oscillation met viertal werkelijk prachtige nummers: Free Together , Shadow , Unmistakably Everthing en Days of Yore. Days of Yore is tergend tot het bot en meeslepend tegelijk. En Shadow moet je eigenlijk horen in je auto met een goede geluidsinstallatie........ cruisend in de donkere nacht en dan de track vol aan.........
Navarone laat met Oscillation zien dat ze nog steeds groeien als band zijnde, en hadden ze zich nog niet bewezen tot de top te horen, dan is dat bij deze met verve ingelost!