Rhythms del Mundo - Cuba (2006)

Cuba
Wereld / Pop
Label: Universal

1. Clocks (5:01)

met Coldplay

2. Better Together (3:27)

met Jack Johnson

3. Dancing Shoes (2:29)

met Arctic Monkeys

4. One Step Too Far (3:17)

met Dido en Faithless

5. As Time Goes By (3:10)
  6. I Still Haven't Found What I'm Looking For (4:53)

met Coco Freeman en U2

7. She Will Be Loved (4:05)

met Maroon 5

8. Modern Way (3:58)

met Kaiser Chiefs

9. Killing Me Softly (4:27)
  10. Ai No Corrida (4:30)

met Vania Borges en Quincy Jones

11. Fragilidad (4:17)

met Sting

12. Don't Know Why (3:10)

met Vania Borges

13. Hotel Buena Vista (3:37)

met Aquila Rose en Idana Valdes

14. The Dark of the Matinee [Spanish Version] (3:58)

met Coco Freeman en Franz Ferdinand

15. High and Dry (5:14)

met Miguel Ángel "Lele" Rasalps en Radiohead

16. Casablanca (As Time Goes By) * (3:10)
Ontstaan n.a.v. de tsunami-ramp in 2004: bij de organisatie Artists Project Earth (APE) ontstond het idee om de sound van de beroemde Buena Vista Social Club te laten samengaan met westerse popmuziek.
Veel artiesten leverden hiervoor een bijdrage zoals te zien. Bijzonder is het nummer As Time Goes By, de laatste opname van zanger Ibrahim Ferrer, die in 2005 overleed.
Een deel van de opbrengst komt ten goede aan de organisatie Artists Project Earth.

Deze latin versies blijven overigens telkens erg dicht bij het origineel. Dit alleen al doordat bijna alle vocalen verzorgd worden door de originele artiesten.
Doe er dan een Buena Vista Social Club sausje overheen en je hebt een cd met herkenbare nummers die erg geschikt zijn voor al uw dineetjes, thee-middagen etc. met vrienden en familie.

Eigenlijk best grappig en verrassend af en toe (Arctic Monkeys b.v.), het is alleen een trucje dat telkens toegepast wordt en dat op den duur toch wel een beetje gaat vervelen.

avatar van musicfriek
Hee, dit zag ik gisteren op TV Lieten ze allemaal fragmenten horen, inderdaad wel even wennen ja. Omdat het weer zo abnormaal goed blijft voor dit tijdstip van het jaar kwamen ze met deze cd als tip. Om de "warme" dagen door te komen...

avatar van Jeroen enzo
De wereld draait door!

Ik was ook gelijk nieuwsgierig, snel maar eens even luisteren dit..

Sven Bersee
Hy and Dry is toch mijn persoonlijke topper.

avatar van Sausje
Deze cd blijft in mijn speler zitten

avatar van Peter88
Erg leuk CDtje. De combinatie van sommige nummers met de Buena Vista Social Club is verrassend goed op deze CD. Goede CD voor komende zomer

EVANSHEWSON
Sausje schreef:
Deze cd blijft in mijn speler zitten

Zit hij geblokkeerd, dan ? ( )

Neen, ik ben echt wel nieuwsgierig naar dit zomers plaatje.

Ik heb wat in huis van beide artiesten, maar deze nog niet.

Ochja, het zijn allemaal leuke liedjes, maar daar blijft het bij. Het is allemaal heel swingend, maar het is erg veel van hetzelfde. Ik zet m zo weer op voor mn plezier, maar het is echt zeer makkelijke muziek.

Gekkenhuis
Op Clocks na vind dat bij alle Engelstalige remixes de muziek niet bij de vocalen past, met het Maroon 5 nummer als dieptepunt.

2.0*

avatar van oruiz
Sven Bersee schreef:
Hy and Dry is toch mijn persoonlijke topper.

jouw verdienste

avatar van LeRoi
Viel mij nog niet helemaal mee....heb toch wel zoiets van 'hoor liever de originelen van de over het algemeen geweldige nrs.....

avatar van melis333
Nou, jullie zijn niet zo heel enthousiast zie ik. :S
Ik vind dit juist een geweldige cd!
alle liedjes zijn leuk, de meeste westerse nummers vind ik nu alleen maar leuker!
alleen One Step Too Far is het net niet, maar dat is dan gewoon sowieso niet zo'n leuk nummer, vind ik.

WernerGSF
jammer dat ze de slechte versie van Dancing Shoes hebben gebruikt.
mijn tante heeft deze CD en is er ook best trots op.

avatar van Reijersen
Ik vind het niet zo'n geslaagd project. Het komt mij allemaal wat te makkelijk over.

3 sterren.

avatar van Bertus
1,0
Ik vind 'm ontzettend suf.

avatar van Leonard91
Ik vind hem best geslaagd, niks hoogvliegends maar gewoon lekker zomers plaatje.

avatar van Cherubini
1,0
Patat en gebak zijn los van elkaar best lekkere dingen.Maar ga je het mixen blijft er iets over wat niet te vreten is. Dat heb ik ook bij deze muziek. Heb overigens alleen het nummer Clocks gehoord. Maar toenhad ik al gegeten en gedronken. Volgens mij dit niet anders als ordinaire geld uit de zak klopperij.

Nee dat is objectief, op basis van één plaat de hele cd beoordelen.

tuktak
echte cruiseschipmuziek. bloemenkrans om, cocktail erbij, beetje bingo spelen. leukste trakcs zijn die van coldplay, arctic monkeys en kaiser chiefs. grappig.

avatar van Thuurke
Leuke cd, alleen is Dancing Shoes van de Arctic Monkeys een gigantische misser op deze plaat en bewijst wel dat je niet door alle muziek een salsa ritme kan mixen om er zogenaamde Buena Vista Social Club / Cubaanse muziek van te maken. Coldplay, U2 en Sting zijn wil om an te horen.

Wel aardig. Leuk voor op de achtergrond, dan krijg je inderdaad een leuk salsa sfeertje.

avatar van YoG
YoG
Vond m erg leuk in het begin.. maar die popdeuntjes en latintrompetjes naast elkaar gaan me erg irriteren..

Vind de Killing me Softly van Omara Portuondo (he jeweettoooch ) wel een erg lekker nummer

Geslaagde mixes gewisseld met matige nummers.
Zo zie ik dit "uitstapje".

En op een lekkere zomerse dag is dit toch alleraardigst lekker. 3.5

avatar van TaraB
Inderdaad zijn sommigen salsa remixen erg leuk, maar het werkt niet altijd... En die andere nummers zijn waardeloos. Toch wel leuk voor een zomers dagje.

avatar van Madjack71
aERodynamIC schreef: ...het is alleen een trucje dat telkens toegepast wordt en dat op den duur toch wel een beetje gaat vervelen.

Precies ook mijn gevoel bij het beluisteren van dit album. Het klinkt zekers niet onaardig, maar weet niet telkens te overtuigen en komt in geen geval ook maar enigszins in de buurt van de klasse van een Buenea Vista Social Club. Niet voor niets is het nummer dat de meeste indruk achter laat, juist die van Ibrahim Ferrer met As time goes by. Clocks pakt het beste uit met het sausje wat mij betreft. Modern Way en She will be loved, verrassen dan al niet meer.

Maar goed, e.e.a wordt aardig gecompenseerd door het prachtige zonnetje en dan met deze muziek die dan door de koptelefoon bruist, terwijl ik op de fiets door de stad banjer, ben ik geneigd wat milder te zijn.

avatar van Noere
Oh ja, dit.