Frank Tovey - The Fad Gadget Singles (1986)

Electronic / Avant-Garde
Label: Mute

1. Back to Nature (5:43)
  2. The Box (4:14)
  3. Ricky's Hand (4:06)
  4. Fireside Favourite (4:07)
  5. Insecticide * (3:05)
  6. Lady Shave (5:41)
  7. Saturday Night Special (4:31)
  8. King of the Flies (3:05)
  9. Life on the Line (3:54)
  10. 4M * (2:59)
  11. For Whom the Bells Toll (3:32)
  12. Love Parasite * (3:16)
  13. I Discover Love (3:43)
  14. Collapsing New People (4:08)
  15. One Man's Meat * (3:21)
Hier staan toch mooie liedjes op precies . Moet ik eens gaan beluisteren. Lady Shave !!

avatar van MartinoBasso
Wat een laag stemgemiddelde. Ik vind dit toch 4 sterren waard. Allemaal goeie nummers maar ik geef toch voorkeur aan die 2cd-verzamelaar.

avatar van andré
Helemaal eens! Hupsakee: 4* Dan gaat het gemiddelde tenminste weer een stukje omhoog Stuk voor stuk heerlijke 80's nummers die ik nog steeds graag hoor.

avatar van kaztor
Collapsing New People is een hele leuke plaat, dus ben wel benieuwd naar de rest.

Fijne knul zo te zien, die meneer Gadget!

EVANSHEWSON
Ik ken ook eigenlijk enkel Collapsing New People, leuke single met een erg originele titel, de rest van dit album is me geheel onbekend.

avatar van c-moon
Fad Gadget oftwel, Frank Tovey (RIP) was natuurlijk méér dan alleen maar "Collapsing New people", er waren ook die andere cultklassiekers zoals "Lady Shave" en "Coitus Interuptus" (niet op deze verzamelaar) én "Back to nature"...

Ik gaf het album 4,5/ 5 en dat is ie zeker waard...
Anno 2007, bijna 2008 klinkt het misschien allemaal wel wat gedateerd, maar als je het plaatst in zijn (tijds-)context is deze elektrowave-bodymusic/ newbeat avant-la-lettre best genietbaar en op de dansvloer nog altijd méér dan een waar feest !

lady shave..wat een schijf...

avatar van jellorum
Geweldige muziek!!

Bijna geen enkel minder nummer.
Ricky's Hand.........volledig uit de bol gaan , de beste man deed naar verluidens net hetzelfde op het podium als ik het goed lees...