Claire Voyant - Claire Voyant (1995)

Electronic / Rock

7. Land and Sea (6:20)
  8. Morning Comes (3:30)
  9. Fear (5:38)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Goth Rock, Ethereal > sluit ik me deels bij aan, het tempo ligt laag en dus is Dream Pop eigenlijk meer van toepassing. Dat Gothic Rock hierbij gehaald wordt heeft meer met de sfeer te maken en zou het beter onder Darkwave passen.

De fijne stem van Victoria Lloyd leerde ik aan het begin van het millennium kennen toen via vage en minder vage websites nummer in mp3-vorm werden gepromoot ('legaal' en 'illegaal'). Moest je wel een 'snelle' internetverbinding hebben want anders wachtte je 10-20 minuten ...per nummer!

Victoria Lloyd doet veel minder aan hoge noten en engelenzang met haar stem en dus is het niet vreemd dat sommigen hier ook Trip Hop in horen.

Een mooi debuut maar de opvolger is mijn favoriet, helaas is die (nu) niet beschikbaar op Spotify en deze wel.

Prijsnummers: Her / Someday