Falkenbach - ...Magni Blandinn Ok Megintiri (1998)

Duitsland
Label: Napalm

1. ...When Gjallarhorn Will Sound (8:29)
  2. ...Where Blood Will Be Soon Shed (7:14)
  3. ...Towards the Hall of Bronzen Shields (6:01)
  4. The Heatenish Foray (8:00)
  5. Walhall (5:29)
  6. Baldurs Tod (5:55)
avatar van Norre
Sfeervol plaatje.

avatar van Metalhead99
Falkenbach: Een eenmansproject van de Duitser Markus Tümmers die, soms samen met wat sessiemuzikanten, geweldige, sfeervolle metalplaten weet neer te zetten. Ook deze plaat is weer heerlijk.

guess who
Voor mij nog steeds de beste plaat die deze man heeft gemaakt, vooral het openingsnummer heeft iets magisch.

Sammael
Over het algemeen ben ik geen fan van Folk/Viking/Pagan Metal. Het is me vaak veel te clichématig en te kitscherig. Dit Falkenbach-album werd me aangeraden als een plaat uit het genre die me misschien wèl zou weten te boeien. En inderdaad bevalt dit me al wat beter dan de meeste andere bands die deze stijl spelen. Toch vind ik ook dit niet geniaal, zo blijven de nummers me soms wat te lang doorgaan en ontbreekt er vaak wat spanning. Verder wel een aardig plaatje dat niet vervelend is om naar te luisteren.