Edwyn Collins - Hope and Despair (1989)

Label: Werk (I)

1. Coffee Table Song (4:48)
  2. 50 Shades of Blue (3:50)
  3. You're Better Than You Know (4:07)
  4. Pushing It to the Back of My Mind (3:45)
  5. If Ever You're Ready (4:19)
  6. Darling, They Want It All (3:40)
  7. Wheels of Love (4:49)
  8. Beginning of the End (3:55)
  9. Measure of the Man (3:38)
  10. Testing Time (3:50)
  11. Let Me Put My Arms Around You (4:03)
  12. Wide Eyed Child in Me (2:47)
  13. Ghost of a Chance (4:08)
  14. Hope and Despair (3:22)
avatar van Rainmachine
Dit is toch wel een klassieker en een must have voor iedereen die het latere werk van Edwyn en/of Orange Juice kan waarderen. Slimme, witty, catchy liedjes met een lekkere groove en mooi gitaarwerk en natuurlijk de uit duizenden herkenbare stem van Edwyn. Staat geen slecht nummer op deze plaat!

avatar van blur8
Ook fan van EdwynC. Toch dan benieuwd hoe je op het idee komt om dit volledig onbekende album te draaien van bijna 30 jaar her.
Fav track is hier Pushing It to the Back of My Mind.

avatar van Rainmachine
Ik draai nog regelmatig mijn oude platen en heb in de afgelopen 35 jaar toch wel een behoorlijke verzameling bij elkaar gesprokkeld. Dat is leuk maar er verdwijnen dan ook weer dingen naar de achtergrond, niet altijd terecht maar dat is hoe het gaat. Zo af en toe doe ik weer een greep in de oude doos en draai ik weer oud werk en oude platen, daar is dit ook een voorbeeld van. Ook ben ik bezig met het digitaliseren van de collectie en dan komt er ook van alles voorbij, wat soms weer zorgt voor een plezierig muziekavondje. Ook al is het digitale gebeuren is niet echt aan mij besteed, ik draai toch liever de platen of cd's.