The Handsome Family - Singing Bones (2003)

Roots
Label: Carrot Top

1. The Forgotten Lake (3:46)
  2. Gail with the Golden Hair (3:16)
  3. 24-Hour Store (4:52)
  4. The Bottomless Hole (3:16)
  5. Far from Any Road (2:48)
  6. If the World Should End in Fire (1:09)
  7. A Shadow Underneath (3:44)
  8. Dry Bones (3:16)
  9. Fallen Peaches (2:59)
  10. Whitehaven (2:46)
  11. Sleepy (3:08)
  12. The Song of a Hundred Toads (2:28)
  13. If the World Should End in Ice (1:09)
avatar van spinout
Een rustig, misschien zelfs ietwat saai album. De twee "If the world..." nummers zijn vreemd, alsof er een mannenkoor staat te zingen. Geen hoogvlieger dit album, maar op de juiste momenten wel lekker verteerbaar.

avatar van Ashton
Far From Any Road! Wat een sfeerzetter voor de HBO-serie True Detective.

avatar van otherfool
Nou, inderdaad, de mooiste begingeneriek ooit? Prachtig, dat Far From Any Road.

avatar van jellecomicgek72
Door de meesterlijke serie True Detective ben ik sinds een aantal maanden helemaal verslaafd geraakt aan Far from Any Road. Mooi nummer, de rest ken ik niet.

avatar van Sanvean
Ik ben niet de enige die via True Detective deze band leert kennen, blijkbaar. Far From Any Road klinkt erg mooi. Lekker donkere, ietwat duistere, zang. Heerlijk.

Zijn er andere songs van deze band, van dit album of andere albums, die enigszins lijken op die song qua donker gehalte? Ik lees graag wat suggesties van vergelijkbare songs.

avatar van garrincha
The Bottomless Hole

avatar van chevy93
Zo broeierig en catchy als Far From Any Road zijn ze (op dit album iig) niet. Maar al met al is het complete album heerlijk loom. Perfect voor een met zon overgoten wintermaandag.

avatar van Noere
Far from any road is geweldig inderdaad, doet me wel erg denken aan summer wine van Nancy Sinatra.