Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)

Label: EMI

1. Invaders (3:25)
  2. Children of the Damned (4:35)
  3. The Prisoner (6:04)
  4. 22, Acacia Avenue (6:37)
  5. The Number of the Beast (4:52)
  6. Run to the Hills (3:54)
  7. Gangland (3:48)
  8. Hallowed Be Thy Name (7:14)
  9. Total Eclipse * (4:26)
  10. Remember Tomorrow [Live] * (5:27)
avatar van crosskip
De oplettende luisteraar hoort in het betreffend nummer van Beckett ook nog een muzikale vorm van plagiaat door Iron Maiden. Benieuwd of ze daar ook ooit nog voor hebben moeten betalen.

avatar van vielip
crosskip schreef:

Inderdaad!

avatar van Edwynn
Het valt me net op dat de versie op Spotify het zonder Total Eclipse doet. Net zoals het debuut het daar ook gewoon zonder Sanctuary doet.

avatar van gigage
gigage schreef:
Spotify heeft inmiddels ook al de 2015 heruitgaves op hun platform gepleurd. Dus met de originele tracklistings. Hulde!

( 2 januari 2019, discussie topic Iron Maiden artiestpagina)

avatar van Johnny Marr
Edwynn schreef:
Het valt me net op dat de versie op Spotify het zonder Total Eclipse doet.

Total Eclipse hoeft er -voor mij- absoluut niet bij.

avatar van vielip
Niet op het album nee. Dat was toch een soort heiligschennis. Maar een sterk nummer is het wel.

avatar van Hakuna
Klonken de eerste twee albums voor mij nog naar een mix tussen punk en hardrock, hier lieten ze al horen waar ze naar toe wilde werken. Alle puzzelstukjes beginnen eindelijk muzikaal in elkaar te passen. Album had ik destijds ooit eens op cassette gehad (ja was in de jaren '80 heel gewoon). Ergens zo eind jaren '80 kocht ik de CD versie hiervan.
Omdat ik deze CD al jarenlang niet meer gedraaid heb dacht ik laat ik eens een Maiden middagje houden en alle oudjes van hun nog eens door de speler heen halen.
Dit album blijft voor mij toch het topwerk en begin van hun latere werk waarmee ze groter werden en Britse rock geschiedenis hebben geschreven.

Score 4,5