Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)

Label: EMI

1. Invaders (3:25)
  2. Children of the Damned (4:35)
  3. The Prisoner (6:04)
  4. 22, Acacia Avenue (6:37)
  5. The Number of the Beast (4:52)
  6. Run to the Hills (3:54)
  7. Gangland (3:48)
  8. Hallowed Be Thy Name (7:14)
  9. Total Eclipse * (4:26)
  10. Remember Tomorrow [Live] * (5:27)
avatar van crosskip
De oplettende luisteraar hoort in het betreffend nummer van Beckett ook nog een muzikale vorm van plagiaat door Iron Maiden. Benieuwd of ze daar ook ooit nog voor hebben moeten betalen.

avatar van vielip
crosskip schreef:

Inderdaad!

avatar van Edwynn
Het valt me net op dat de versie op Spotify het zonder Total Eclipse doet. Net zoals het debuut het daar ook gewoon zonder Sanctuary doet.

avatar van gigage
gigage schreef:
Spotify heeft inmiddels ook al de 2015 heruitgaves op hun platform gepleurd. Dus met de originele tracklistings. Hulde!

( 2 januari 2019, discussie topic Iron Maiden artiestpagina)

avatar van Johnny Marr
Edwynn schreef:
Het valt me net op dat de versie op Spotify het zonder Total Eclipse doet.

Total Eclipse hoeft er -voor mij- absoluut niet bij.

avatar van vielip
Niet op het album nee. Dat was toch een soort heiligschennis. Maar een sterk nummer is het wel.