Glenn Frey - Strange Weather (1992)

Label: MCA

1. Silent Spring [Instrumental Perlude] (0:40)
  2. Long Hot Summer (5:17)
  3. Strange Weather (5:03)
  4. Aqua Tranquillo (0:50)
  5. Love in the 21st Century (6:12)
  6. He Took Advantage (Blues for Ronald Reagan) (4:42)
  7. River of Dreams (6:07)
  8. I've Got Mine (5:35)
  9. Rising Sun [Instrumental] (0:38)
  10. Brave New World (6:20)
  11. Delicious (3:47)
  12. A Walk in the Dark (5:18)
  13. Before the Ship Goes Down (4:31)
  14. Big Life (4:18)
  15. Part of Me, Part of You (5:58)
Ik vind dit een heel goed album van Glenn .
Zowel instrumentaal maar ook qua sterke teksten .
Ook op dit album veelvuldig een saxofoon aanwezig waar ik persoonlijk wel van hou.
'I've got mine' gaat over de zienswijze van mensen die het financieel goed hebben op de armoede.
Goed nummer .

avatar van Gert P
Hier staan 2 of 3 wat mindere nummers op maar verder is dit smullen.

Delicious is oa. zo'n nummer.

Erg onderbelicht album van één van leden van The Eagles, co-writer met Don Henley van vele hits van deze groep. Bij de reünie cd Hell Freezes Over en LROOH. Dit is , zeker voor Eagles-fans zeer acceptabel album. Hij lag bij mij in de grote hoop en vanmorgen kwam hij weer eens tevoorschijnen en gelijk beluistert. Brave New World, River Of Dreams, Part Of Me, Part Of You en A Walk In The Dark hadden zomaar als Eaglesnummers toegeschreven kunnen worden. Ook staan er op dit album een paar (te) korte instumentaaltjes op, die echt fantastisch klinken. Afgewisseld met up-temponummers maken dit tot een heerlijke cd. Tequila S. ken jij deze niet? Waarschijnlijk ligt hij nu ergens afgeprijsd in de winkel. Deze hoort echt bij jouw Eaglescollectie. Ik ben blij dat ik 'm vanmorgen herontdekt heb.

avatar van Bluebird
Absoluut een hele fijne plaat en zeker het beste soloalbum van Frey wat mij betreft. Een redelijk Eaglesgehalte met fraaie melodielijnen en vocalen. Love In The 21st Century is een wat cynisch maar aanstekelijk feestnummer.

avatar van bikkel2
Vrij stabiele soloplaat van Glenn Frey . Zijn laatste ook tot nu toe , want vanaf ''94'' waren ineens de Eagles weer in de lucht . Niet dat dit artistiek een hoop last met zich mee bracht , want de groep teerde voornamelijk op de oude successen . Sinds het album Long Road Out Of Eden is dat weer enigzins bijgesteld , maar dat terzijde .
Strange Weather is een lekker niets aan de hand plaat . Niet verrassend , niet spectaculair , maar wel een album die prettig wegluistert . Frey zoekt het voornamelijk in de easy listing pop , zoetig , maar wel op een smaakvolle manier . River Of Dreams is zo'n nummer waar hij vooral hij zijn kennelijk gelukkige leven belicht . Maar hij overtreft zichzelf in dit pareltje . Het is een smaakvol geproduceerde plaat waar hij de niemendalletjes die zijn voorgaand solowerk nogal domineerde , heeft ingeruild voor wat bondiger , meer aansprekend werk . Niet bijster origeineel in de themaatjes ( al is He Took Advantage dat dan weer wel ) maar gewoon een prettig werkje . Zeker zijn beste van de reeks die hij tentoonstelde .