Spasmodique - From Villa Delirium (2001)

Rock / Avant-Garde
Label: Friction

1. All Our Yesterdays (3:51)
  2. Villa Delirium (3:13)
  3. Dead Babies (3:44)
  4. New Tattoo I (1:37)
  5. New Tattoo II (Patriots) (4:31)
  6. High (5:50)
  7. Holiday in Manchester (3:33)
  8. Tristan Tristan (7:39)
  9. Shades of a Daydream (9:14)
Lau
De ene come-back is de andere niet, maar na zoveel jaar gelijk je beste werk afleveren: dat is klasse! Nog steeds gedreven, nog steeds relevant. En luister ook eens naar de andere bands van Mark Ritsema: Cobraz (Sato Bar), Raskolnikov (Studio Gloria / The Jezebel Shanty), Nightporter (In a Valley of Wolves) en binnenkort: Polar Twins.

avatar van Rainmachine
Mooi album van Spasmodique. Het optreden bij de VPRO (of was het de VARA?) was fenomenaal. Dan kun je horen hoe deze band kan klinken als de juiste mensen achter de (opname)knoppen zitten. Ik heb de opnames nog ergens liggen, dat klonk echt heel erg goed. Nu moeten we het hier mee doen, ook zeker niet slecht hoor, maar er had meer in gezeten naar mijn mening. Verder niets dan lof voor deze doorzetters, want dat zijn het zeker.