Jacno - Jacno (1979)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Ariola

1. Rectangle (3:36)
  2. Anne Cherchait L'Amour (3:28)
  3. Triangle (3:35)
  4. Losange (3:23)
  5. Cercle (3:15)
  6. Anne Cherchait L'Amour [Instrumental] (3:33)
avatar van sq
sq
Lastig te plaatsen mannetje dat in die tijd zowel in de punk kringen verkeerde als bij de dance-prominenten. En dat met zulke simpele - kinderlijke - deuntjes. Rectangle is een nummer dat niemand onbewogen laat. Eigenlijk te simpel om je in te verliezen, te erg voor een guilty pleasure, en toch van een vrolijkheid die onweerstaanbaar is.

Achterop de hoes staat volgens mij Lio afgebeeld, die natuurlijk met dezelfde sound bekend is geworden.

avatar van Jazper
Leuk omschreven. De simpelheid werkt aanstekelijk. Het lijkt allemaal niet veel om het lijf te hebben, maar het is gewoon verdomd leuk om naar te luisteren. De sfeer van onbezorgdheid zal het misschien zijn.

avatar van T.O.
"La Passion" van Gigi D'Agostino is een soort remake van Rectangle

avatar van E-Clect-Eddy
Via Stinky Toys - Stinky Toys (1979), Lio - Lio (1980) en Elli & Jacno - Tout Va Sauter (1980) me ook eens gewaagd aan dit album van Denis Quilliard (3-7-1957 / 6-11-2009) zoals Jacno eigenlijk heette.

Simplistische Synthpop (of is dat dubbelop?) alhoewel het soms wel neigt naar Electro, alleen op Anne Cherchait L'amour zang (door Elli Medeiros). Deze zangeres schreef ook Amoureux Solitaires voor Lio, ik meen oorspronkelijk in Spaans, er is in elk geval ook een Spaanse versie van. Het tempo van de nummers is over het algemeen net iets te traag. Snellere versies met zang zouden waarschijnlijk hits kunnen zijn geweest.

sq volgens mij is dat Elli en niet Lio op de achterzijde van het vinyl album.

avatar van sq
sq
E-Clect-Eddy schreef:
sq volgens mij is dat Elli en niet Lio op de achterzijde van het vinyl album.

Mmmh, nogmaals gekeken. Het zou best eens kunnen, ken Elli verder niet, is het een zusje van Lio wellicht