Fratta - Nubosidad Variable (2016)

1 stem

Mexico
Label: Fonarte Latino

1. Oficio (5:04)
  2. Alúmbrame (4:36)
  3. Agradecer (2:59)
  4. Una Ventana Cada Canción (4:18)
  5. Ofrenda (3:19)
  6. Solsticio (4:35)
  7. Tiempo Para Amar (4:53)
  8. Álbum con Fotos (6:58)
  9. Paramos Sin Parar (1:49)
avatar van E-Clect-Eddy
Een nieuw album van deze Mexicaanse Jazzy bassist Jorge Fratta die al bijna 25 bezig is, en dit is het eerst album met nieuw werk in 7 jaar. Uitgebracht via een plaatselijke crowdfunder met slechts 181 participanten en dan toch 148% van je doel halen, oftewel een overschrijding, er was maar 5 duizend euro nodig dat wel. Hij heeft duidelijk een paar die-hard fans.

Ik ken zijn werk sinds 2002 en was meteen verliefd op deze muziek en vooral die stem. Elk album is hetzelfde en toch anders. Deze wordt door Discogs als en mix van Pop en Rock aangemerkt, maar Jazz is ook heel duidelijk aanwezig maar ook de Elektronica vind z'n weg in de composities. De teksten zijn persoonlijk en soms breekbaar over het bereikbare en het onbereikbare in de liefde en het leven.

Rond hem musici die buiten de spotlight ook bij andere Mexicaanse bands van naam spelen zoals Sr. González en Café Tacvba