Angelo Badalamenti - The Straight Story (1999)

Score
Label: Windham Hill

1. Laurens, Iowa (2:45)
  2. Rose's Theme (2:55)
  3. Laurens Walking (4:11)
  4. Sprinkler (2:56)
  5. Alvin's Theme (4:25)
  6. Final Miles (4:06)
  7. Country Waltz (2:46)
  8. Rose's Theme (Variation) (3:07)
  9. Country Theme (3:38)
  10. Crystal (4:07)
  11. Nostalgia (6:51)
  12. Farmland Tour (3:09)
  13. Montage (7:24)
neo (crew)
'' Tenderness can be just as abstract as insanity'' staat er op de cover. Lynch week af van het normale, Badalamenti ook. Wat een enorme rust straalt deze score uit! Country achtige muziek met piano, viool en af en toe synthesizers. Slechts bij 1 track kon Badalamenti het niet laten om toch zijn donkere kant weer te laten horen. 4.5 sterren

Prachtige score. Volgens mij de beste van Badalamenti. die violen, mmmh.

avatar van ronnievb
Mooi, maar zeer weinig variatie. Wel zeer mooie rustige muziek.

neo (crew)
Goed, dat thematisch werk in variaties is te terug te vinden ok. Maar deze score er eentje noemen met weinig variatie....

avatar van thomzi50
Mooie, rustgevende score, maar voorlopig nog niet meer dan dat. Laat me als luisteraar niet overrompeld, extreem tot rust gekomen of iets anders achter: het doet nog niet zo veel met me als ik stiekem hoopte, maar verder natuurlijk wel erg interessant en sterk. Hou het op 3,5*

Gregson
Een van mijn favoriete soundtracks!!! Geniaal!!! De sfeer, de sound.

avatar van Helicon
Een werkelijk prachtige prachtige soundtrack, voor een fantastische film. Ik zag de film voor het eerst hier in het filmhuis en dacht toen gelijk, toen ik Alvin Straight door de wuivende maisvelden zag rijden, terwijl Laurens walking werd gedraaid, die soundtrack MOET ik hebben.
En zo geschiede

Een oase van rust. HEERLIJK

avatar van Don Broccoli
Past perfect bij de film. Is voor een belangrijk deel wat de film zo schitterend maakt. Maar los van de film, en dat is natuurlijk geen kritiek op Angelo Badalamenti, boeien slechts een paar tracks mij echt. En dat is hoe dit is uitgebracht: los van de film. Daar beoordeel ik dit dan ook op.

avatar van Stijn_Slayer
Bovengemiddelde score. Hele mooie rootsy muziek die zowel de beelden versterkt als afzonderlijk goed tot zijn recht komt.

avatar van Simon Smith
Ik vind het echt een heerlijke "onthaast"-cd .

avatar van henkiev
Prachtige muziek bij een prachtige film!!