Swallow the Sun - Hope (2007)

Finland
Label: Spinefarm

1. Hope (7:54)
  2. These Hours of Despair (5:58)
  3. The Justice of Suffering (6:26)

met Jonas Renkse

4. Don't Fall Asleep (Horror Pt. 2) (7:42)
  5. Too Cold for Tears (9:16)
  6. The Empty Skies (7:17)
  7. No Light, No Hope (4:43)
  8. Doomed to Walk the Earth (8:31)
  9. These Low Lands * (5:53)

met Tomi Joutsen

avatar van SIC
SIC
Een goed album van een groep dat ik nog maar net ken eigenlijk en k'vind ze wel goed. K'zal ze misschien Live zien in April dusja ... favoriet is Hope.

avatar van Nakur
Ik moet deze nog checken. Hun debuut 'And So the Nigth became" vind ik nog altijd eenvan de beste platen in het genre. Opvolger Ghost of loss draai ik nooit, want die stelde op alle vlakken teleur

hmmm in tegenstelling tot ghosts of loss vind ik deze af en toe beetje teleurstellend, sommige nummers zijn weer erg lekker, maar staat toch absoluut niet in de schaduw van ghosts of loss, heel jammer mijn verwachtingen waren erg hoog.. maar het is een best lekker album geworden 4*

hmmm ik moet toch even mijn mening verdraaien,na hem ongeveer 7 a 8 x geluisterd te hebben, heeft de cd me raar genoeg echt bij de keel gegrepen, wat een geniale cd is dit toch, wat een passages, wat een melancholieke gitaarlijnen,gewoon één groot, verrukkelijk doom feest met death uitbarstingen, ook met vocale bijdragen van amorphis en katatonia zangers,deze komt in mijn top 10 te staan en verhoog hem met 1 sterretje meer!!!!

avatar van james_cameron
Na het taaie Ghosts Of Loss een hele verademing, met songinhoudelijk meer variatie en spanning. De fraaie melodielijnen zijn ook weer helemaal terug. Tegen het einde kakt het album toch weer wat in, maar gelukkig is afsluiter These Low Lands dan weer een absolute kraker. Blijft een sublieme doommetalband, absoluut één van de betere bands binnen het genre.

avatar van namsaap
Voor de derde keer op rij weet Swallow The Sun een topplaat te uit te brengen. Stukje bij beetje wordt er aan het geluid van de band geschaafd en worden er nieuwe elementen aan de sound toegevoegd, met name op gebied van de zang. Op sommige nummers wordt het gaspedaal wat verder ingetrapt, wat de afwisseling ten goede komt. Waar voorganger Ghost Of Loss net niet kon tippen aan het niveau van de weergaloze debuutplaat, weet de band die plaat met Hope zelfs te overtreffen.

Score: 90/100