Hef - Ruman (2016)

met Murda

10. Tien Blokken (2:27)
  11. Kijk Nu (2:57)

met Crooks

12. Ik Fok met Jou (3:15)

met Frsh en Eves

13. Love (3:59)
  14. Bijna (4:28)

met Lil' Kleine

15. Rijk (3:08)
avatar van mh040
Aan de gastartiesten te zien probeert Hef mee te gaan op de wave van de nieuwere generatie artiesten. Ik vraag me af of dat wel past bij zijn eigen stijl.

Shooter klinkt in ieder geval al goed

GCITY050
Wat een sneu album wederom, hij brengt al 8 jaar lang hetzelfde geld, wiet en bitches geneuzel. Het is nu de geloofwaardigheid echt ver voorbij, helemaal nadat hij zo rond 2011/12 aan de top van de game stond. Tijd om een baan te zoeken!

avatar van Appels123
De nummers die ik gehoord heb klinken allemaal als nummers die gemaakt kunnen worden door elke willekeurige 101Barz rapper. Vind dit toch wel de perfecte plek om een discussie te starten: hoe kan het dat de Nederlandse hip-hop zo groot is, maar amper echte talenten weet te creëren? Broederliefde, Sevn, Boef, Frenna, Ronnie Flex, Lil'Kleine etc behoren toch wel tot de meest verkopende artiesten van Nederland, maar de enige NL rapper die me weet te boeien op dit moment is Typhoon, die trouwens ook geen windeieren heeft gelegd met zijn laatste album. Er zijn genoeg platforms, er is genoeg animo, maar waar blijven de kwaliteitsrappers?

avatar van Arrie
Appels123 schreef:

Tsja, wat is je definitie van talent? Het lijkt me duidelijk dat het in dit geval iets subjectiefs is, en dan valt er weinig te discussieren. Jij vindt Sevn etc. geen talenten, anderen wellicht juist wel. Wie ben jij om te zeggen dat dat geen kwaliteitsrappers zijn?

Overigens is dit niet de plek om erover te discussieren. Dan moet je even een topic op het forum aanmaken.

avatar van Joe D
Volgens mij zit het grote publiek gewoon niet meer op die zogenaamde kwaliteitsrappers te wachten. Mensen willen domme shit horen, want dat is leuker.

avatar van Appels123
Joe D schreef:

Ik ben het daar juist helemaal niet mee eens. Kijk naar de VS. Ik vind dat er daar de laatste jaren een hele grote groep jonge conscious rappers is opgekomen die nu ook echt heel groot zijn, zoals Kendrick, Earl, Danny Brown, etc. En ook in Nederland lijkt er wel vraag naar te zijn, zie Typhoon's laatste album. Waarom zou er dan hier geen vraag naar zijn?

@Arrie Ik kan niet ontkennen dat iemand als Sevn een getalenteerde rapper is, maar ik vind hem geen getalenteerde songwriter. En ik ben zeker niet degene om te bepalen wat kwaliteit is en wat niet, maar ik vind het frappant dat Nederland zeer weinig rappers kent die niet aan straatrap of partyrap doet. En natuurlijk betekent dit niet dat er geen kwaliteit in beide segmenten te vinden is, maar dankzij de opkomende stroming in de VS verbaast het me dat in Nederland er juist een tegenovergestelde trend gaande lijkt te zijn.

Daarmee sluit ik direct de discussie - ik had hier natuurlijk een forum thread over moeten openen maar ik kon het niet laten.

avatar van Delars
Zeer matige plaat. Jammer, een paar jaar geleden had ik niet verwacht dit te zeggen, maar Hef is niet meer interessant en ook de gastartiesten kunnen deze plaat niet redden. Groetjes.

avatar van Kos
Kos
Idd niet heel bijzonder maar Hustlers is wel dik!