Abigail Mead - Full Metal Jacket (1987)

Score / Pop
Label: Warner Bros.

1. Full Metal Jacket (5:04)

met Nigel Goulding

2. Johnny Wright - Hello Vietnam (3:06)
  3. The Dixie Cups - Chapel of Love (2:48)
  4. Sam the Sham & The Pharaos - Wooly Bully (2:21)
  5. Chris Kenner - I Like It Like That (1:58)
  6. Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walking (2:41)
  7. The Trashmen - Surfin' Bird (2:17)
  8. The Goldman Band - The Marines' Hymn (2:06)
  9. Transition (0:32)
  10. Parris Island (4:28)
  11. Ruins (2:12)
  12. Leonard (5:57)
  13. Attack (2:01)
  14. Time Suspended (1:04)
  15. Sniper (3:15)
avatar van tovenaar
De eerste helft van de CD wekt mijn interesse niet zo, maar de tweede helft des te meer. Abigail Mead a.k.a. Vivian Kubrick (dochter van), tekent voor briljante composities van geluiden! "Ruins" alleen is eigenlijk al 5 sterren waard. Voor mij het allerbeste stuk dat ooit in een film heeft gezeten, briljante geluiden, zo metaalachtig, industrieel, duister. Perfecte sfeerschepping. Abigail Mead rocks!

neo (crew)
Ruins en Sniper zijn aardige tracks, maar voor de rest ben ik totaal niet te spreken over de score van Mead. En de overige tracks zijn nog erger. 2 sterren

De eerste liedjes zijn juist erg cool, als je weet dat ze uit DEZE film komen. Laatste stuk is op cd niet zo interessant, maar in de film des te meer. Maar ik neem aan dat we hier de cd moeten beoordelen, dan krijgt deze 3.5

avatar van tovenaar
Heb exact het tegenovergestelde, die eerste nummers kunnen me gestolen worden. De laatste nummers zijn geweldige composities.

Geniale score met wat aardige nummers. Afronden op vier sterren dan maar.

neo (crew)
Hernieuwde kijk erop gekregen. Ga met Martin mee, al is het niet Abigail Mead werk nog steeds afschuwelijk.

avatar van thomzi50
Waarvan ken ik het nummer Ruins toch zo goed ? Heel erg frustrerend, het is waarschijnlijk een hiphopnummer.

avatar van thomzi50
Ruime drie sterren overigens hiervoor, vind het openingsnummer nogal irritant en heb ook zelden iets met die oude nummers - Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walking vind ik wel erg leuk. Deze wennen gelukkig wel gauw, waardoor de plaat bij elke luisterbeutr wat beter wordt. Mead vind ik een degelijke composer, het wordt zelden exceptioneel maar is toch altijd net niet saai. Plus, als je de film hebt gezien weet je dat het werkelijk ergens voor dient. Al met al dikke 3*

thejazzscène
Hier mis ik echt het geheel. Er zit ook weinig sfeer in de muziek. Een mindere Kubrick-score vind ik.