Lio - Remix Discomix (2016)

1 stem

België
Electronic / Pop
Label: ZE

1. Comix Discomix [Wilow Remix] (5:23)
  2. La Panthère Rose [Charlus de la Salle Remix] (4:52)
  3. J'obtiens Toujours Tout Ce Que Je Veux [Potochkine Remix] (2:50)
  4. Le Banana Split [Dan Lacksman Remix] (3:01)
  5. Oz [Charlus de la Salle Remix] (3:29)
  6. Speedy Gonzales [Charlus de la Salle Remix] (3:36)
  7. Sage Comme une Image [Charlus de la Salle Remix] (5:18)
  8. Amoureux Solitaires [Maxi ZE Edit] (4:44)
  9. Le Banana Split [Charlus de la Salle Remix] (2:33)
  10. Sweet Sixteen [Wilow Motorik Remix] (3:06)
  11. You Go to My Head [Charlus de la Salle Remix] (5:26)
  12. J'obtiens Toujours Ce Que Je Veux [Charlus de la Salle Remix] (3:29)
  13. Comix Discomix [Jay Ariness Remix] (5:42)
avatar van E-Clect-Eddy
Een verzamelaar met remixes op het beroemde ZE records bekend door Dance-rock, no wave, indie rock sinds 1978.

Het eerste vier albums van one-hit-wonder (?) Belgische Française met Portugese achtergrond Lio met de hitsingle Amoureux Solitaires (1980) waren uitgebracht via ZE.

Met uitzondering van het nummer Suite sixtine dat van het gelijknamige tweede album afkomstig is, zijn alle nummers van het debut album. Naar mijn menig nog altijd één van de beste Synthpop albums van 1980 dan wel ooit. Geproduceerd door twee leden van een andere befaamde Belgische Synthpop act Telex. Lio had al haar eerste hitje (in de Benelux?) met Bananasplit toen ze nog maar net 17 jaar was.

Door de remixen krijgen de nummers een facelift om 35 jaar veroudering weg te poetsen.

You Go to My Head [Charlus de la Salle Remix] een dreamy versie