Telex - Looking for Saint Tropez (1979)

België
Electronic
Label: Vogue

1. Moskow Diskow (4:12)
  2. Pakmoväst (3:38)
  3. Café de La Jungle (1:07)
  4. Ça Plane Pour Moi (5:21)
  5. Someday-Un Jour (1:11)
  6. Something to Say (5:01)
  7. Rock Around the Clock (3:54)
  8. Victime de La Société #2 (3:53)
  9. Twist à St. Tropez (3:18)
  10. Maxi Moskow Diskow * (5:23)
  11. Le Fond de l'Air Est Rouge * (3:21)
  12. Victime de La Société #1 * (3:54)
  13. Quelque Chose à Dire * (5:12)
  14. Ave Fifi * (4:00)
tangmaster
Nog steeds grappig en leuk, de beste van Telex.

Dwangbuis
Grappig Belgisch groepje. Moskow Diskow is terecht een klassieker, maar pour le reste zijn vooral de covers ronduit saai te noemen. Zal wel niet mijn smaak zijn, een halfuur Looking For Saint Tropez is te veel.

tangmaster
En die covers maken dit album zo heerlijk.

avatar van PEN15
Ik hoorde Moskow Diskow ineens weer voorbij komen op studio Brussel. Dat blijft wel een mooi nummertje. Over de rest ben ik iets minder enthousiast. Wel leuk om eens een keertje helemaal af te laten spelen, maar wat er overblijft is Moskow Diskow.

avatar van JJ&Joan
Naast een leuk album, is dit toch ook een pop-historisch belangrijk moment voor de belgische muziek. Dit maakte destijds internationaal indruk.
Twist a St.Tropez, is toch veel meer dan een cover. Die sound, die ultieme dansbaarheid.
Ook bvb 'Victime de La Société 'en 'Pakmoväst' zijn pareltjes.

Ondertussen zitten we meer dan 30 jaar electronica verder en ik kan er een beetje mee inkomen dat dit met andere oren beluisterd wordt vandaag.
Maar ik vind dat dit album het nodige respect verdiend.

avatar van trebremmit
Moskow Diskow in de Carl Craig remix.

avatar van ArnoldusK
Moskow Diskow in de reguliere 12"-mix is al een hartje wat mij betreft

Maar verder staan hier verrassend genoeg veel nummers op die best wel kunnen tippen aan die classic. De eerdergenoemde 'Pakmoväst' en 'Victim de la Sociéte #2' zijn heerlijke disco-not-disco-nummers. Perfect voor een avondje in een donkere kelder ergens.

En stiekem is die cover van Plastic Bertrand's Ca Plane Pour Moi natuurlijk ook wel geinig.