The Postal Service - Such Great Heights (2003)

Electronic / Pop
Label: Sub Pop

1. Such Great Heights (4:27)
  2. There's Never Enough Time (3:33)
  3. The Shins - We Will Become Silhouettes (3:01)
  4. Iron & Wine - Such Great Heights (4:10)
avatar van Koekebakker
Iemand enig idee waarom het liedje Such Great Heights van The Postal Service al een jaar lang (vrijwel?) onafgebroken in de top-10 van meest gedraaide liedjes op last.fm staat?

Zie hier.

Volgens mij staat ie er al in sinds Last.FM/Audioscrobbler bestaat. In Amerika is het volgens mij retepopulair, maar dat het zo populair is snap ik ook niet helemaal.

herman schreef:
In Amerika is het volgens mij retepopulair

Tja, dat moet haast wel. Maar op allmusic bijvoorbeeld hebben ze ook maar een summier biografietje.

Of zou het een typisch last.fm-dingetje zijn? Met een soort cultwaarde. Die zichzelf extra in stand houdt omdat Jan-en-alleman denkt: waarom staat dat zo hoog, dat draai ik ook eens. - zoals ik, zeg maar

Het is ook wel een erg leuk liedje, vind ik. Maar het is inderdaad misschien hetzelfde effect als we hier hebben met OK Computer in de top 250.

Ja, precies.

avatar van Gretz
Op de eerste plaats is Such Great Heights een uitzonderlijk nummer, niet te vergelijken met een ander nummer. Verder is het in vele commercials gebruikt, en dat gebeurt nog steeds. Ik denk dat het gewoon typisch een nummer is dat een Evergreen zal blijven.

Koekebakker schreef:

Nee, daar geloof ik niet in. Dan zouden week in, week uit mensen constant op dit idee moeten komen, en dat kan geen jaren voortduren. Ik denk dat het merendeel van de mensen het permanent luistert, en ook vaak omdat het zo aanstekelijk is.

avatar van Equinox
Gretz schreef:
Verder is het in vele commercials gebruikt, en dat gebeurt nog steeds.

''Such Great Heights'' is onder andere gebruikt in de reclame voor Start People (uitzendbureau). Op www.ster.nl, sectie muziek, is dit de meest aangevraagde commercial van van dit moment. De site is handig om namen van artiesten en titels te zoeken bij muziek uit een reclamespot. Zo kwam ik ook by the Postal Service terecht.

MTV lanceert dit nummer als Brand New, apart aangezien het volgens mij al heel wat jaren bestaat. Volgens mij krijgt dit nummer een nieuwe boost, allemaal vanwege de reclame van Start People.

avatar van Teunnis
Equinox schreef:

Hier hetzelfde verhaal. Door dit nummer ontdekte ik ster.nl. Een half jaar van Give Up genoten, nu luister ik het haast niet meer. Maar dankzij ster.nl heb ik ook Regina Spektor ontdekt en met een blik op mijn Top 10-lijst kun je zien dat ik daar heel wat plezier mee heb beleeft.

Leuk plaatje dit, Such Great Heights is wel het beste nummer van Give Up. Ook de tweede track van deze plaat is erg lekker.