Angelo Badalamenti - Mulholland Dr. (2001)

Alternatieve titel: Mulholland Drive

Score
Label: Milan

1. Jitterbug (1:27)
  2. Mulholland Drive (4:16)
  3. Rita Walks / Sunset Boulevard / Aunt Ruth (1:55)
  4. Diner (4:16)
  5. Mr. Roque / Betty's Theme (4:06)
  6. Milt Buckner - The Beast (2:29)
  7. Sonny Boy Williamson II - Bring It on Home (2:39)
  8. Linda Scott - I've Told Ev'ry Little Star (2:17)
  9. Dwarfland / Love Theme (12:14)

met David Lynch

10. Silencio (4:27)
  11. Rebekah Del Rio - Llorando (Crying) (3:32)
  12. David Lynch en John Neff - Pretty Sos (3:02)
  13. David Lynch en John Neff - Go Get Some (7:09)
  14. Diane and Camilla (4:48)
  15. Dinner Party Pool Music (1:26)
  16. David Lynch en John Neff - Mountains Falling (8:15)
  17. Mulholland Drive / Love Theme (5:40)
avatar van kappeuter
Waarom wordt bij The Straight Story wel de componist voor de titel vermeld, en hier niet ?

avatar van Kos
Kos
Dit zijn allemaal aparte artiesten zo te zien.

neo (crew)
Inderdaad Straight Story is enkel en alleen score van Badalamenti.

avatar van kappeuter
Je kunt hier toch Badalamenti neerzetten, en voor de enkele gastmuzikanten 'met ...' invullen ?
Leaving Las Vegas is van Mike Figgis. Dat er tracks op staan van andere artiesten doet daar niets aan af.
Zo zijn er vast meer voorbeelden.

avatar van tovenaar
Maar er zijn ook tracks zonder Badalamenti.

avatar van kappeuter
Vreemd, in de updates staat Badalamenti wel als uitvoerder. Nu snap ik er niks meer van.

avatar van tovenaar
Ik eerlijk gezegd ook niet .

avatar van kappeuter
Zeg tovenaar, niet om moeilijk te doen hoor, maar volgens mij is dit een OST, en geen filmscore.
Ik vind dit een twijfelgeval hoor.

avatar van tovenaar
Corrigeer waar je wil Kapp.

avatar van kappeuter
Ik wacht eigenlijk op wijze woorden van neo.

neo (crew)
Wat voor wijze woorden Als het om credit geven gaat zou ik toch gewoon Badalamenti erbij zetten. Bij filmscores is best vaak ook gewoon plaats voor wat songs. Op deze cd staan 10 nummers van Badalamenti tegenover 8 van andere ''artiesten'' in dit geval gewoon dus Angelo credit geven (doen alle soundtrack sites ook)

Hoogtepunt is wel The Beast op dit album.

Krijgen jullie ook altijd rillingen als jullie Llorando horen?

neo (crew)

En dat nummer kan niet meer verschillen van Linda Scott - I've told every little Star. Leuk, leuk, Leuk.

Ineens twee volle sterren erbij. Ik snap niet dat ik dit ooit 2,5 heb gegeven, dat was vast een vergissing.

Freud schreef:

Je was vast onder invloed .

avatar van thyson
Jammer dat 60 reasons (het eerste 50ties nummer tijdens de auditie-scène) er niet op staat. Voor de rest schitterende muziek die de humor maar vooral de mysterieuze spanning van het meesterwerk Mulholland Drive perfect weerspiegelt. Badalamenti en Lynch vormen een koningskoppel. 4*

avatar van Goodfella
16 reasons

Idd vreemd. Prachtig nummer!

pink floyd x
Mooi album met erg sfeervolle nummers.

avatar van thomzi50
Erg sfeervol, verhoogd naar 4*. Slotnummer is mijn favoriet

avatar van *Nientjah*
Prachtig album met geweldige nummers die perfect bij de film aansluiten.

5 sterren.

sxesven
Ik twijfel een beetje tussen 3,5* en 4*. Voorlopig in ieder geval het voordeel van de twijfel. Het gros van de Badalamenti tracks vind ik sowieso fenomenaal, en nummers als Llorando, The Beast en I Told Ev'ry Little Star passen, los van het feit dat ze eigenlijk niet kónden ontbreken, goed in het geheel. Dat de sfeer van de film dan ook constant opgeroepen wordt is onvermijdelijk maar totaal niet vervelend, aangezien de film zelf simpelweg geniaal is. Elders vind ik deze plaat echter niet altijd even boeiend; Bring It on Home vind ik maar een karig nummertje, en Mountains Falling trek ik ook niet even goed. Het is hierom dat ik twijfel tussen zeer degelijk (3,5*) en meer dan goed (4*), maar omdat één en ander dan toch op z'n prachtige manier afsluit (Mulholland Drive / Love Theme) beklijft de voornamelijk zeer positieve indruk en geef ik voorlopig dus 4*.

avatar van Statiegeld
Weet iemand wat de titel is van het nummer wanneer de regisseur zijn huis binnenkomt (terwijl zijn vrouw met de cleaner in bed ligt).

avatar van thomzi50
Is dat niet Milt Buckner - The Beast? Ik weet het niet zeker hoor, daarvoor zou ik de cd even moeten luisteren - maar ik dacht dat het die was.

yorgos.dalman
David Lynch' eigen nummer Mountains falling is zwoel, erotisch, stekend, melancholisch en niets minder dan briljant. Dit nummer kun je ook terug vinden op zijn eigen solo CD BlueBob, dat voornamelijk klinkt als een gedreven amateurwerkje.

De hele cd is een soundtrack voor een nachtmerrie, zij het die van Mr. Lynch, zij het die van uzelf - zeg het maar. Ik draai hem in elk geval nog een keer...

avatar van Rhythm & Poetry
Divers, maar dat maakt het niet per definitie beter. Ik had liever alleen de samenwerking gezien van Angelo Badalamenti met Prague Philharmonic Orchestra, want de overige nummers missen met name spanning (op een uitzondering na). En met name halverwege kakt deze score ontzettend in. Het slotstuk is gelukkig wel van een hoog niveau en maakt ook het een en ander goed.

avatar van Eveningguard
Hoe heet het stuk wat we te horen krijgen bij de aankomst van Betty op het vliegveld? Dat is echt een prachtig nummer.

avatar van brooklyn
Tjemig, wat is Diane and Camilla een prachtig nummer