AOA - Angel's Knock (2017)

Alternatieve titel: Ace of Angels First Album

8. Help Me (3:44)
  9. Oh Boy (3:30)
  10. With ELVIS (3:34)
avatar van E-Clect-Eddy
Iets moet het eerste album zijn van 2017 die beluisterd zal worden en geloof het of niet maar dit lijkt me een interessantere keus dan Brian Eno - Reflection (2017) ...ben geen Ambient fan.

Ace of Angels: zo te zien een zevental tiener cheerleaders, maar deze jonge dames zijn iets ouder zo tussen de 20 en 26. Eén van de dames schijnt te kunnen drummen en een andere Piano spelen, hoor dat hier niet terug. Het genre: K-pop, Electro-Pop en Dance, hoofdzakelijk in schattig Engels, met wat Koreaans er tussen door in bijna elk nummer. Dit is vergelijkbaar met Europese en Amerikaanse pulp-pop prinsessen, doet me zelfs denken aan Latin Pop en aan Kylie Minogue. Hier en daar wat effect op de vocalen maar dat is te verwachten bij dit soort acts.

Excuse Me is het meest catchy van het stel, maar alles is zeer toegankelijk en dansbaar. En af en toe de Koreaanse taal is geen obstakel wat mij betreft, ze gebruiken de zelfde straattaal uitdrukkingen die je ook in Amerikaanse all girl groups hoort.

Lily is een aardig Jazzy Pop Ballad grotendeels in Koreaans, en Melting Love neigt naar 80s PostDisco / Synthpop.

Er zijn veel slechtere pulp-pop albums gemaakt, deze is prima en een vrolijk begin van 2017

avatar van E-Clect-Eddy
Heb vast een Aziatisch virus opgelopen want ik overweeg om dit album 4* te geven..