Field Music - Tones of Town (2007)

Label: Memphis

1. Give It Lose It Take It (3:56)
  2. Sit Tight (3:01)
  3. Tones of Town (3:05)
  4. A House Is Not a Home (2:36)
  5. Kingston (1:53)
  6. Working to Work (2:51)
  7. In Context (3:37)
  8. A Gap Has Appeared (2:00)
  9. Closer at Hand (2:29)
  10. Place Yourself (3:01)
  11. She Can Do What She Wants (3:06)
Prachtige complexe plaat. Pop zoals het hoort te zijn, met 'In Context' als het ultieme voorbeeld.

avatar van TerryA
een fantastische album, met zovel afwisseling en verassingen dat er vast sommige mensen zullen zijn die niet bij kunnen houden! jammer dat hun prachtige songs niet geschikt zijn voor de TMF achtige senders! ... FM spelen ook op 18 febuari in de Paradiso (samen met Tokyo Police Club) - een absoluut aanrader

avatar van henrico
Wat is dit mooi zeg. Bijzondere composities, heel divers, catchy. Ge-wel-dig.

avatar van fluidvirgo
Damn, hier kom ik net iets te laat achter. Waarom had ik deze prachtplaat niet eerder kunnen ontdekken!? Dan had ik de 18e vooraan in de Paradiso gestaan!
Zoals Gallagher al eerder zei: Pop zoals pop hoort te zijn. Voor mij a House is not a Home het ultieme voorbeeld van waar deze band toe in staat is. Complexe songs die tegeliijkertijd zeer toegankelijk blijven, slechts weinig bands krijgen dit voor elkaar.
Ik hoor de invloeden van Ben Folds Five doorklinken en dat is in dit geval alleen maar goed. De wereld zou een stuk vrolijker worden met meer van dit soort bands!

****1/2

avatar van Justinx
Ik draai dit nieuwe album van Field Music toch best wel vaak op mijn i-pod, maar ik heb er tot dusver nog niet mijn mening over gegeven. De ideale plek om mijn mening te geven lijkt mij dus hier. Tones Of Town, wat zal ik er eens over concluderen. Het plaatje komt ontzettend spontaan over bij de eerste luisterbeurt, maar blijkt veel meer diepgang te bevatten dan dat je in de eerste instantie zou denken van deze Field Music plaat. Het klinkt allemaal lekker vrolijk en het album bevat vrolijke, aanstekelijke riedeltjes. Hier en daar worden deze riedeltjes nog eens extra vertegenwoordigt of geaccentueerd door een prachtige vioolpartij, maar het is voornamelijk die piano die Tones Of Town naar een hoger niveau weet te tillen. Zoals je misschien wel weet heb ik sowieso een zwak voor violen, maar buiten dat gelaten blijft dit gewoon een prima album. Let wel; prima. Dit album zal nooit een 5* niveau kunnen halen. Dit zal echter niet aan vernieuwing liggen (in tegendeel), maar voornamelijk zal de houdbaarheid ervoor zorgen dat dit album niet zo lang kan blijven boeien. Naast dat hadden de nummers misschien hier en daar wat beter afgewerkt kunnen worden. Al met al blijft Tones Of Town een prima album, maar ondanks de paar minpuntjes blijft mijn eindbeoordeling rond de 3* á 3,5* hangen.

avatar van Reint
Ik ken alleen A Gap Has Appeared. Die is briljant.

avatar van TerryA
ter info voo a.s. zaterdag:
FIELD MUSIC will be performing "Tones of Town" live on THE CULTURE SHOW on BBC2 this Saturday (7th April) - The programme starts from 20:00 hrs NL time, while on 16th April they release their new single "She Can Do What She Wants" on the Memphis Industries label. Recent live appearances on BBC`s THE CULTURE SHOW in March have also included BAT FOR LASHES and ARCADE FIRE.
Field Music zijn helaas niet zo bekend in nederland terwijl ze veel meer publiciteit verdienen!

avatar van fluidvirgo
Amen, thanx for the info

avatar van divart
Voor mij de waardige opvolgers van XTC

avatar van Reint
Heerlijk fijn album. Vooral In Context.

avatar van Philipstown
divart schreef:
Voor mij de waardige opvolgers van XTC

Inderdaad, met een snufje Steely Dan erbij.

Fantastisch album, heerlijk om alle melodieën te ontrafelen en op te gaan in alle losstaande klanken die samen prachtige nummers vormen.
Echt top!

avatar van heartofsoul
De drie albums die ik van Field Music heb mogen horen vielen me niet mee. Op zijn tijd houd ik best van complexe muziek (tenslotte luister ik ook naar allerlei klassieke muziek), maar vooralsnog klinkt ook dit album nogal bedacht en kunstmatig. Daarnaast vind ik de songs niet al te interessant. Ik blijf het evenwel proberen.