Quelle Chris - Being You Is Great, I Wish I Could Be You More Often (2017)

Label: Mello

1. Intro (0:30)
  2. Buddies (3:37)

met Aye Pee

3. Popeye (3:33)

met I, Ced en Mndsgn

4. In Case I Lose Myself in the Crowd (4:17)

met Denmark Vessey, Cavalier, Goose en Iman Omari

5. Fascinating Grass (5:07)

met Big Tone, Roc Marciano en 87

6. BS Vibes (4:40)

met House Shoes en Chris Keys

7. Dumb for Brains (2:41)

met Cavalier

8. Calm Before (5:04)

met Cavalier en Suzi Analogue

9. The Prestige (5:03)

met Jean Grae

10. The Dreamer in the den of Wolves (4:26)
  11. I'm That Ni#%a (5:40)

met Denmark Vessey en Chris Keys

12. Birthdaze (3:19)

met Swarvy

13. Learn to Love Hate (3:29)

met Ched Biscuts

14. It's Great to Be (4:59)

met Bilal Salaam en Chris Keys

15. Encore (0:31)
  16. Don't Get Changed (2:51)

met Elzhi en Denmark Vessey

17. Pendulum Swing (4:21)

met Homeboy Sandman en The Alchemist

avatar van Silky & Smooth
Na zijn instrumentale album was ik benieuwd naar zijn raps, maar die zijn net zoals zijn producties. Melancholisch en erg vaag. Op zich niet heel verkeerd, maar een uur lang is mij teveel. Ik zou trouwens wel een samenwerking tussen hem en Kool Keith willen zien (aangezien ze beiden nu toch bij Mello zitten).

avatar van JayM
Naar aanleiding van zijn laatste, Guns, deze nog nog een uitgebreide herkansing gegeven en bevalt me nu stukken beter. Guns is de betere van de 2, maar ook dit is een erg sterk album met It’s Great To Be als absolute hoogtepunt. Prachtig hoe het hele album op dit nummer samenkomt.