A League of Their Own (1992)

Score / Pop
Label: Columbia

1. Carole King - Now and Forever (3:14)
  2. The Manhattan Transfer - Choo Choo Ch'Boogie (2:55)
  3. James Taylor - It's Only a Paper Moon (2:48)
  4. Billy Joel - In a Sentimental Mood (4:00)
  5. Art Garfunkel - Two Sleepy People (3:36)
  6. James Taylor - I Dint Know What Time It Was (3:35)
  7. The Manhattan Transfer - On the Sunny Side of the Street (3:15)
  8. Doc's Rhythm Cats - Flying Home (2:54)
  9. Hans Zimmer - Life Goes On (6:08)
  10. Hans Zimmer - The Final Game (9:28)
  11. The Rockford Peaches - The All American Girls Professional Baseball League Song (1:23)
daar de songs goed bij de film zelf passen, zijn de 2 score tracks van Hans Zimmer legendarisch. Iedereen kent hem als de action king maar dit is pure jazz, vol van adrenaline en thematische emotie. De eerste track is een schitterend staaltje van emotie vol strijkers en de 2de track is begin tot einde een jazz feest, maar dan met het verschil dat het tempo nooit ophoudt. Dit is de Zimmer die je nog nooit gehoord hebt, ik meen het! een super 5 sterren

neo
The Final Game is inderdaad subliem. Hoorde ook nog een stukje van de vijfde symfonie van Beethoven erin. Met een dynamisch tempo tot aan de climax van de wedstrijd ozpwepend jazzy. Waar doorgaans echt het laatste van de westrijd wordt gescoord, meestal tot in slow motion van de laatste zoveel seconde, is dat hier dus veel uitgebreider. Vond de rest van Zimmer score ook wel erg fijn. 4 sterren

avatar van SirNoodle
album valt mee, beetje teveel middelmaat, maar waar is 'this used to be my playground' van Madonna, want ik herinner me die videoclip en daar zaten toch heel wat beelden in van de film?

avatar van musicfriek
Ja, dat klopt, die mis ik hier ook op, vreemd... Prachtige ballad overigens.

avatar van madanny
Inderdaad een goede soundtrack, en zeker voor de Hans Zimmer composities . En ik ben blij dat het slaapverwekkende nummer This Used to be my playground niet op de cd staat. Volgens mij zou dit niet direct bij de rest van de cd gepast hebben, die eigelijk vol staat met jaren 40 , jazzy tunes . En de hoofd reden waarom het er niet opstaat heeft denk ik te maken met rechten.